Agnieszka Landowska - Publications - Bridge of Knowledge

Search

Filters

total: 74

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Publications

Year 2004
  • Możliwości komputerowego wspomagania interaktywnych ćwiczeń i testów.
    Publication

    Artykuł dotyczy tworzenia interaktywnych obiektów uczących w środowiskach zdalnego nauczania. Opisano zalecenia standardu SCORM dotyczące sposobu tworzenia obiektów z wykorzystaniem języka XML. Omówiono problemy z implementacją pytań i testów w interaktywnych materiałach dydaktycznych. Wyróżniono typy pytań i testów możliwe do realizacji w technologiach internetowych. Wskazano na konieczność budowy narzędzi, które umożliwią nauczycielom...

  • Wykorzystanie serwerów UDDI dla systemów zdalnej edukacji.
    Publication

    - Year 2004

    W artykule przedstawiono możliwości wykorzystania usług sieciowych opartych na serwerach UDDI (Universal Description, Discovery and Integration) do przechowywania obiektów edukacyjnych. Opisane rozwiązanie wykorzystujące język XML, protokół SOAP (Simple Object Access Protocol) i standard WSDL (Web Services Description Language) pozwala na tworzenie baz wiedzy przeznaczonych zarówno dla uczniów jak również dla nauczycieli....

Year 2005
  • Educational resources as digital products
    Publication

    W artykule zaproponowano podejście do tworzenia i dystrybucji materiałów edukacyjnych oparte na znanych rozwiązaniach dotyczących produktów cyfrowych. Szczególnie skoncentrowano się na pracochłonności wykonania materiałów oraz wynikającego z niej kosztu zakupu i ceny materiałów. Zaproponowano miarę rozmiaru obiektów edukacyjnych, która wykazuje korelację z pracochłonnością wykonania obiektów. Zaproponowano także metody dotyczące...

Year 2006
Year 2007
  • Kierunki standaryzacji w zdalnym nauczaniu

    Dziedzina zdalnego nauczania rozwija się dzięki wielu współpracującym organizacjom i konsorcjom. Opracowały one kilkadziesiąt specyfikacji i modeli referencyjnych, z których część została zaakceptowana jako standardy takich organizacji jak ISO czy IEEE. Artykuł zawiera przegląd najważniejszych instytucji zajmujących się dziedziną zdalnego nauczania oraz wskazuje ich wkład w dotychczasowe dokonania dziedziny. Wskazano także obszary,...

  • Szkoła systemu Linux
    Publication

    Książka ''Szkoła systemu Linux'' wprowadza czytelnika w świat oprogramowania typu open source. Przedstawione zostały liczne programy, które umożliwiają między innymi zarządzanie danymi, pisanie i drukowanie dokumentów czy korzystanie z sieci. Za pomocą ksiązki można się nauczyć używania środowiska graficznego oraz wiersza poleceń. Opisano również działanie systemów operacyjnych, w tym Linux. Na płycie dołączonej do książki znajduje...

  • współczesne trendy w dziedzinie zdalnego nauczania
    Publication

    - Year 2007

    Zdalne nauczanie jest dziedziną starszą niż Internet i komputery. Pojęcie zdalnej edukacji oznacza nauczanie prowadzone w warunkach, gdy nauczyciel i uczeń są od siebie oddaleni w przestrzeni. W czasach, gdy podróżowanie było bardzo kosztowne, posługiwano się kursami korespondencyjnymi, które można uznać za pierwszą formę zdalnego nauczania. W miarę spadku kosztów podróży coraz częstsze stawały się wyjazdy do szkół, jednak nauczanie...

Year 2008
  • Rola agentów edukacyjnych w środowiskach zdalnego nauczania

    Agent edukacyjny jest inteligentnym i autonomicznym programem, który może być zastosowany w środowiskach kształcenia na odległość. W artykule podano definicję oraz klasyfikację agentów edukacyjnych ze szczególnym wskazaniem na agenty pedagogiczne, których celem jest wsparcie dla zdobywania kompetencji przez uczniów. Wskazano także miejsce agentów w kompleksowych środowiskach nauczania za pośrednictwem Internetu. W artykule omówiono...

    Full text available to download

  • The role and construction of educational agents in distance learning environments
    Publication

    - Year 2008

    Artykuł przedstawia definicję oraz klasyfikację agentów edukacyjnych. Wskazuje typowe cele i zadania agentów, a także omawia schemat ich budowy i funkcjonowania. Wskazano także różnorodność możliwości, jakie stwarzają różne rodzaje agentów w procesie nauczania. W artykule opisano także wytworzony w ramach badań prototyp agenta WAS, którego zadaniem jest wspomaganie uczniów w zakresie pracy z materiałami edukacyjnymi.

    Full text to download in external service

Year 2009
Year 2010
Year 2011
  • Słowo wstępne
    Publication

    - Year 2011

    Full text to download in external service

  • Wirtualni nauczyciele - mrzonka czy przyszłość?
    Publication

    - Year 2011

    Artykuł dotyczy tematyki inteligentnych systemów uczących, w tym szczególny nacisk jest położony na wizualizowane postaci pojawiające się w systemach zdalnej edukacji (agenty edukacyjne). Artykuł podejmuje próbę definicji i proponuje pewną systematykę agentów edukacyjnych. Zawiera przegląd wirtualnych postaci w zdalnej edukacji i pokazuje, że występują one w różnych rolach: od przewodnika, poprzez współucznia do wirtualnego nauczyciela....

Year 2012
Year 2013
  • Affect-awareness framework for intelligent tutoring systems
    Publication

    - Year 2013

    The paper proposes a framework for construction of Intelligent Tutoring Systems (ITS), that take into consideration student emotional states and make affective interventions. The paper provides definitions of `affect-aware systems' and `affective interventions' and describes the concept of the affect-awareness framework. The proposed framework separates emotion recognition from its definition, processing and making decisions on...

    Full text to download in external service

  • Affective computing and affective learning – methods, tools and prospects

    Every teacher knows that interest, active participation and motivation are important factors in the learning process. At the same time e-learning environments almost always address only the cognitive aspects of education. This paper provides a brief review of methods used for affect recognition, representation and processing as well as investigates how these methods may be used to address affective aspect of e-education. The paper...

    Full text available to download

  • Emotion recognition and its application in software engineering

    In this paper a novel application of multimodal emotion recognition algorithms in software engineering is described. Several application scenarios are proposed concerning program usability testing and software process improvement. Also a set of emotional states relevant in that application area is identified. The multimodal emotion recognition method that integrates video and depth channels, physiological signals and input devices...

    Full text to download in external service

  • Przetwarzanie emocjonalne i scenariusze jego zastosowania w edukacji i e-edukacji
    Publication

    - Year 2013

    W pracy zbadano możliwości i celowość zastosowania mechanizmów i narzędzi przetwarzania emocjonalnego w e-edukacji. Wyróżniono i opisano szereg scenariuszy użycia technik afektywnych, zarówno w zastosowaniu komputerów do wspomagania tradycyjnych procesów edukacyjnych, jak i do nauczania za pośrednictwem środków elektronicznych. Jedne z najciekawszych zastosowań dotyczą poszukiwania optymalnej afektywnej przestrzeni uczenia się,...

    Full text to download in external service

Year 2014
  • Affective Learning Manifesto – 10 Years Later
    Publication

    - Year 2014

    In 2004 a group of affective computing researchers proclaimed a manifesto of affective learning that outlined the prospects and white spots of research at that time. Ten years passed by and affective computing developed many methods and tools for tracking human emotional states as well as models for affective systems construction. There are multiple examples of affective methods applications in Intelligent Tutoring Systems (ITS)....

  • Emotion Monitoring – Verification of Physiological Characteristics Measurement Procedures

    This paper concerns measurement procedures on an emotion monitoring stand designed for tracking human emotions in the Human-Computer Interaction with physiological characteristics. The paper addresses the key problem of physiological measurements being disturbed by a motion typical for human-computer interaction such as keyboard typing or mouse movements. An original experiment...

    Full text available to download

  • Emotion Recognition and Its Applications

    The paper proposes a set of research scenarios to be applied in four domains: software engineering, website customization, education and gaming. The goal of applying the scenarios is to assess the possibility of using emotion recognition methods in these areas. It also points out the problems of defining sets of emotions to be recognized in different applications, representing the defined emotional states, gathering the data and...

    Full text to download in external service

  • E-technologie w diagnozie i pomiarach postępów terapii dzieci z autyzmem w Polsce
    Publication

    - e-mentor - Year 2014

    Celem artykułu jest przeanalizowanie możliwości wsparcia technologicznego - w szczególności z wykorzystaniem urządzeń mobilnych - diagnozy i oceny postępów terapii dzieci z autyzmem. W ramach badań dokonano przeglądu istniejących rozwiązań wspierających diagnozę i pomiar postępów terapii oraz przeprowadzono ankietę w polskich ośrodkach zajmujących się pracą z osobami dotkniętymi autyzmem. Wyniki badania wskazują na zainteresowanie...

    Full text available to download

  • E-technologie w edukacji i terapii dzieci z autyzmem w Polsce
    Publication

    - EduAkcja. Magazyn Edukacji Elektronicznej - Year 2014

    Artykuł dotyczy możliwości wsparcia technologiami informacyjnymi edukacji i terapii dzieci z za - burzeniami rozwoju ze spektrum autyzmu. Szczególna uwaga zostanie poświęcona aplikacjom przeznaczonym na urządzenia mobilne (tablety). Artykuł podsumowuje przesłanki zastosowania tabletów w pracy z dziećmi auty - stycznymi oraz pokazuje kategorie aplikacji, jakie mogą wspierać terapię i edukację dzieci. Zostały przedstawione wyniki...

    Full text available to download

  • Proces wytwarzania e-kursu. Studium przypadku.

    Artykuł definiuje proces wytwarzania e-kursu i e-lekcji oraz kolejne jego etapy, zaczynając od okre - ślania celu i odbiorcy, a kończąc na udostępnieniu treści. Na podstawie opisanego procesu przedstawiane jest stu - dium przypadku dla e-kursu prowadzonego na studiach zaocznych na Wydziale ETI Politechniki Gdańskiej na przedmiocie Strategie informatyzacji. Artykuł pokazuje też ewaluację studium przypadku, zarówno na poziomie oceny...

    Full text available to download

Year 2015
  • Affective reactions to playing digital games
    Publication

    - Year 2015

    The paper presents a study of emotional states during a gameplay. An experiment of two-player Tetris game is reported, followed by the analysis of the results - self-reported emotional states as well as physiological signals measurements interpretation. The study reveals the diversity of emotional reactions and concludes, that a representative player's emotional model is hard to define. Instead, an adaptive approach to emotion...

    Full text to download in external service

  • Emotion Monitor - Concept, Construction and Lessons Learned

    This paper concerns the design and physical construction of an emotion monitor stand for tracking human emotions in Human-Computer Interaction using multi-modal approach. The concept of the stand using cameras, behavioral analysis tools and a set of physiological sensors such as galvanic skin response, blood-volume pulse, temperature, breath and electromyography is presented and followed...

    Full text available to download

  • Evaluation Criteria for Affect-Annotated Databases

    In this paper a set of comprehensive evaluation criteria for affect-annotated databases is proposed. These criteria can be used for evaluation of the quality of a database on the stage of its creation as well as for evaluation and comparison of existing databases. The usefulness of these criteria is demonstrated on several databases selected from affect computing domain. The databases contain different kind of data: video or still...

    Full text to download in external service

  • Kształtowanie postaw inżynierów poprzez projekt oprogramowania dla dzieci z autyzmem
    Publication

    Artykuł przedstawia założenia oraz studium przypadku kształcenia postaw inżynierów poprzez projekt społeczny w ruchu otwartego oprogramowania. Oprócz wiedzy i umiejętności to właśnie postawy są trzecim składnikiem kompetencji profesjonalisty w każdej dziedzinie. W opracowaniu zaprezentowano studencki projekt grupowy realizowany na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej przy udziale Instytutu...

    Full text available to download

  • Mobile Activity Plan Applications for Behavioral Therapy of Autistic Children

    This paper concerns technological support for behavioral therapy of autistic children. A family of tools dedicated for mobile devices is presented, that allows to design and perform an activity schedule in behavioral therapy. The paper describes the main challenges, that were encountered, especially in meeting the non-functional requirements of the application: simplicity, repeatability, robustness, personalization, re-usability...

    Full text to download in external service

  • Modeling emotions for affect-aware applications

    The chapter concerns emotional states representation and modeling for software systems, that deal with human affect. A review of emotion representation models is provided, including discrete, dimensional and componential models. The paper provides also analysis of emotion models used in diverse types of affect-aware applications: games, mood trackers or tutoring systems. The analysis is supported with two design cases. The study...

    Full text to download in external service

  • Selection of physiological parameters for optoelectronic system supporting behavioral therapy of autistic children

    In this article the procedure of selection of physiological parameters for optoelectronic system supporting behavioral therapy of autistic children is proposed. Authors designed and conducted an experiment in which a group of 30 health volunteers (16 females and 14 males) were examined. Under controlled conditions people were exposed to a stressful situation caused by the picture or sound (1kHz constant sound, which was gradually...

    Full text to download in external service

  • System supporting behavioral therapy for children with autism

    In this paper, a system supporting behavioral therapy for autistic children is presented. The system consists of sensors network, base station and a brooch indicating person's emotional states. The system can be used to measure values of physiological parameters that are associated with changes in the emotional state. In the future, it can be useful to inform the autistic child and the therapist about the emotional state of the...

    Full text available to download

  • Towards Emotion Acquisition in IT Usability Evaluation Context
    Publication

    - Year 2015

    The paper concerns extension of IT usability studies with automatic analysis of the emotional state of a user. Affect recognition methods and emotion representation models are reviewed and evaluated for applicability in usability testing procedures. Accuracy of emotion recognition, susceptibility to disturbances, independence on human will and interference with usability testing procedures are...

    Full text to download in external service

  • Web Questionnaire as Construction Method of Affect-annotated Lexicon - Risks Reduction Strategy
    Publication

    - Year 2015

    The paper concerns credibility of construction methods for affect-annotated lexicons, specifically a web questionnaire is explored and evaluated. Web-based surveys are susceptible to some risks, which might influence credibility of the results, as some participants might perform random clicks or intentionally falsify the responses. The paper explores the risks and proposes some strategies to reduce them. The strategies are supported...

    Full text to download in external service

Year 2016

seen 3731 times