Przedsiębiorczość i Zarządzanie - Magazine - MOST Wiedzy

Search

Przedsiębiorczość i zarządzanie

Weryfikacja:

Gdańsk University of Technology

Punkty ministerialne:

MNiSW Points
2019 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego

MNiSW Points
Year Points List
2019 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego
2017 14 B
2016 14 B
2015 14 B
2014 8 B
2013 8 B
2011 7 B
2008 6 B

Impact Factor:

brak danych

Polityki wydawnicze:

No data

ISSN:

1733-2486

Filters

total: 51

  • Category
  • Year
  • Options

Catalog Magazines

2018
2017
2016
2015
2014
2013
  • Elektroniczne instrumenty komunikacji marketingowej w marketingu usług medycznych

    Nie ma wątpliwości, że wielu polskich świadczeniodawców usług zdrowotnych korzysta z Internetu do komunikowania się z pacjentami. Jednocześnie chcą oni stworzyć wizerunek marki jako bardziej nowoczesnej i atrakcyjnej. Elektroniczna komunikacja marketingowa (szczególnie serwisy informacyjne, serwisy społecznościowe, blogi, fora, microblogi, wyszukiwarki, marketing mobilny) ma coraz większe znaczenie w marketingu usług medycznych,...

    Full text in external service

  • Kreowanie miejsc pracy - czy jest to powód dla wspierania MSP?

    Literatura światowa na temat związków pomiędzy MSP/przedsiębiorczością a liczbą miejsc pracy w gospodarce była punktem startu do dalszej analizy tego zagadnienia. W Polsce rzadko kwestionuje się tę zależność, chociaż w rzeczywistości nie ma na to zbyt dużo dowodów. Jednak większość raportów dotyczących tego zjawiska opiera się na danych zagregowanych,

  • Ocena efektywności działalności pracowników naukowych jako podstawa do wytyczania ścieżek kariery

    Celem artykułu jest przedstawienie możliwości zastosowania metody Data Envelopment Analysis (DEA) do oceny efektywności działalności naukowej pracowników uczelni ze stopniem doktora zatrudnionych na stanowiskach adiunktów. Przedstawiono metodę DEA oraz przykłady jej zastosowań w różnych aspektach funkcjonowania szkolnictwa wyższego. Analizę przeprowadzono na podstawie dostępnych danych z jednego wydziału. Przedstawiono sposób budowy...

    Full text in external service

  • Otoczenie mikroprzedsiębiorstw w opiniach ich właścicieli

    Rola postrzegania przez właściciela otoczenia własnej firmy, jak i sytuacji w samej firmie jest istotna w kontekście planowania przyszłości firmy. Otoczenie firmy odgrywa istotną rolę w procesie jej rozwoju. Jednak właściciele mikro i małych przedsiębiorstw nie są wystarczająco kompetentni by prawidłowo ocenić sytuację ekonomiczną. Dlatego też ich ocena dotycząca otoczenia jest w dużym stopniu subiektywna. Na przełomie 2012/2013...

    Full text in external service

  • Paradoksy w zarządzaniu organizacją - wejście do czy wyjście z labiryntu

    W artykule przedstawiono cechy zarządzania współczesną organizacją konstatując, że nieodłącznym elementem każdej organizacji są paradoksy strategiczne. Przedstawiono konstrukcję paradoksu według M. Lewis, na którą składa się identyfikacja: źródeł występujących napięć, przyczyn ich wzmacniania towarzyszących poszukiwaniu rozwiązań lub będących wynikiem reakcji obronnych oraz propozycja wykorzystania paradoksów jako źródła wiedzy...

  • Wykorzystanie analizy kosztów w zarządzaniu szpitalem publicznym

    Problemy z finansowaniem opieki zdrowotnej obserwowane są praktycznie na całym świecie. Jako przyczyny wzrostu wydatków uważa się głównie starzenie się populacji, złożoną naturę współczesnych chorób i szerokie wykorzystywanie kosztownych technologii. Systemy opieki zdrowotnej na całym świecie stają przed trudnym wyzwaniem zwiększenia efektywności, co oznacza kontrolowanie kosztów, przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej jakości...

    Full text in external service

  • Wymiary klimatu pracy zespołowej

    Artykuł prezentuje koncepcje klimatu pracy zespołowej jako determinanty zespołowej efektywności i innowacyjności. Zaprezentowano sześć modeli klimatu pracy zespołowej i przeanalizowano główne wymiary klimatu, opracowując na tej podstawie nowy, 5-wymiarowy model, który obejmuje: wsparcie oparte na zaufaniu, popieranie innowacji,odpowiedzialność, wizja i motywacja. Pokazano również kilka narzędzi do pomiaru klimatu pracy zespołowej.

    Full text in external service

  • Zaufanie w zespole projektowym a (kobiecy) model przywództwa

    Artykuł prezentuje wyniki badań dotyczące znaczenia czynników kształtujących zaufanie w pracy zespołowej, do których należą: adekwatne nagradzanie, dzielenie się informacjami, ustalone cele i zasady pracy, przejrzystość środowiska i otwarta komunikacja. Wyniki koncentrują się na zachowaniach lidera/ przywódcy, które maja wpływ na kształtowanie zaufanie w zespole i pokazują różnice w zależności od płci.

    Full text in external service

seen 260 times