dr inż. Mirosław Jan Nowakowski
Employment
- 2018-10-01 - present at assistant professor Faculty of Navigation Gdynia Maritime University
- 1984-12-01 - 2018-09-30 at senior lecturer Facultu of Civil and Environmental Engineering Gdańsk University of Technology
Business contact
- Location
- Al. Zwycięstwa 27, 80-219 Gdańsk
- Phone
- +48 58 348 62 62
- biznes@pg.edu.pl
Social media
Contact
- nowam@pg.edu.pl
Publication showcase
-
Wpływ zmian dopuszczalnych wartości parametrów geometrycznych i kinematycznych na podatność modernizacyjną układów torowych
Podatnością modernizacyjną nazywamy stopień przystosowania analizowanego odcinka linii kolejowej do zmiany prędkości eksploatacyjnej. Skala możliwych zmian prędkości (w sensie jej zwiększenia) jest wypadkową istniejącego układu geometrycznego linii w planie, ograniczeń lokalizacyjnych oraz dopuszczalnych wartości parametrów geometrycznych i inematycznych. Jakiekolwiek zmiany tych ostatnich wpływają bezpośrednio na obliczenie elementarnych...
-
Wpływ zmian dopuszczalnych wartości parametrów geometrycznych i kinematycznych na podatność modernizacyjną układów torowych
Podatnością modernizacyjną nazywamy stopień przystosowania analizowanego odcinka linii kolejowej do zmiany prędkości eksploatacyjnej. Skala możliwych zmian prędkości (w sensie jej zwiększenia) jest wypadkową istniejącego układu geometrycznego linii w planie, ograniczeń lokalizacyjnych oraz dopuszczalnych wartości parametrów geometrycznych i kinematycznych. Jakiekolwiek zmiany tych ostatnich wpływają bezpośrednio na obliczenie elementarnych...
-
Projektowanie poszerzeń międzytorzy w aspekcie zmian dopuszczalnych wartości parametrów geometrycznych i kinematycznych
W latach 2014–2015 w Polsce wprowadzono długo oczekiwane nowelizacje warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie (zawartych w Dzienniku Ustaw nr 151 poz. 987 z 1998 r.) oraz Warunków technicznych Id-1. Wprowadziły one istotne zmiany w dopuszczalnych wartościach parametrów geometrycznych i kinematycznych, mających bezpośredni wpływ na projektowanie geometrii toru kolejowego. Z uwagi na duże...
Obtained scientific degrees/titles
-
2007-12-12
Obtained science degree
dr inż. Construction (Technology)
seen 2400 times