Abstract
W pracy została podjęta problematyka zmiany oporu toczenia kół jezdnych samochodu w zależności od typu nawierzchni drogowej. Przeprowadzono badania eksperymentalne samochodu ciężarowego podczas jazdy po różnych nawierzchniach drogowych. Podczas badań wyznaczono charakterystyki wybiegu pojazdu. Na podstawie utworzonych charakterystyk wybiegu wyznaczono długości drogi wybiegu oraz uśrednione wartości współczynnika oporu toczenia kół pojazdu. Oceniono wpływ typu nawierzchni drogowej na uzyskane wartości współczynnika oporu toczenia kół pojazdu oraz wynikające z tego zmiany zużycia paliwa.
Authors (3)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 27 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
PRACE NAUKOWE POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ. SERIA: TRANSPORT
no. 112,
pages 247 - 259,
ISSN: 1230-9265 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2016
- Bibliographic description:
- Luty w., Zwierzyniecki M., Taryma S.: Analiza oporu toczenia kół jezdnych samochodu podczas jazdy po różnych nawierzchniach drogowych// Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport. -Vol. 112., (2016), s.247-259
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 136 times