Abstract
Coraz częstszym problemem zauważalnym podczas modernizacji lub przebudowy sieci transportowej miasta jest integrowanie środków transportu. Rozwiązaniem tej sytuacji jest budowa węzłów przesiadkowych umożliwiających lepszy dostęp do transportu publicznego. Niesie to za sobą skutki w postaci modyfikacji funkcjonowania linii transportu zbiorowego, co daje możliwość poszerzenia oferty przewozowej oraz efektywnego wykorzystania potencjału przewozowego poszczególnych rodzajów środków transportu. Wprowadzane w ten sposób zmiany są istotnym czynnikiem wpływającym na zmiany popytu na podróże transportem zbiorowym. W referacie opisano, jakie zmiany w sieci transportowej miasta przynosi powstanie węzłów przesiadkowych, które stoją przed wyzwaniem zaspokojenia wymogów podróżnych. Przedstawiono również sposoby zmian przebiegu linii transportu zbiorowego na przykładzie Gdańska, a także dokonano porównania opisanych rozwiązań, które mają na celu integrację oferty przewozowej. Przeanalizowane zostały zmiany zachowań pasażerów wynikających ze zmian w sieci transportowej.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Drogownictwo
pages 290 - 295,
ISSN: 0012-6357 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2017
- Bibliographic description:
- Łada M., Birr K.: |Analiza zmian funkcjonowania transportu zbiorowego wynikających z budowy węzłów integracyjnych// Drogownictwo. -., iss. 9 (2017), s.290-295
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 159 times