Analysis of the torque response of a car engine to the step change of the control signal - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Analysis of the torque response of a car engine to the step change of the control signal

Abstract

W pracy zamieszczono wyniki badań silnika samochodu osobowego w warunkach nieustalonych. Stan obciążenia silnika wynikał z realizowanego cyklu jezdnego w warunkach drogowych oraz sposobu sterowania układem napędowym. Parametry trakcyjne pojazdu mierzone były za pomocą systemu GPS z fenomenologiczną korektą sygnału wysokości, na której się on znajdował. Wybrane parametry pracy silnika mierzone były za pomocą sytemu komunikującego się z pokładową siecią CAN. Moment obrotowy silnika obliczany był na podstawie bilansu oporów ruchu pojazdu. W pracy zamieszczono wyniki testów drogowych odpowiadających intensywnemu przyspieszaniu po gwałtownym wciśnięciu pedału przyspieszenia. Zaproponowano również opis obserwowanego zjawiska za pomocą odpowiedniego modelu, który uzależnia chwilową wartość momentu obrotowego silnika od wartości sygnału sterowania po skokowej zmianie nastawy oraz od historii dynamicznej silnika. Przedstawione wyniki badań potwierdzają zasadność takiego opisu modelowanego zjawiska.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 32 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Combustion Engines pages 0 - 0,
ISSN: 2300-9896
Language:
Polish
Publication year:
2011
Bibliographic description:
Kropiwnicki J., Ziółkowski M.: Analysis of the torque response of a car engine to the step change of the control signal// Combustion Engines. -., iss. nr 3 (2011), s.0-0
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 110 times

Recommended for you

Meta Tags