Badania symulacyjne wpływu sterowania ruchem na wykorzystanie energii hamowania pojazdów na przykładzie metra
Abstract
Przedstawiono modele sieci zasilającej oraz poruszających się pociągów metra, opracowane dla potrzeb badań symulacyjnych wpływu odpowiedniego sterowania ruchem na stopień wykorzystania energii hamowania odzyskowego w komunikacji miejskiej. Porównywano energię pobraną z sieci i całkowity czas przejazdu dla wykonania zadanej pracy przewozowej przy różnych algorytmach sterowania ruchem pociągów. Zaproponowano warianty sterowania w oparciu o pomiar chwilowej wartości napięcia sieci.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Prace Naukowe Politechniki Radomskiej: Transport
pages 451 - 456,
ISSN: 1429-608X - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2003
- Bibliographic description:
- Mizan M., Karwowski K.: Badania symulacyjne wpływu sterowania ruchem na wykorzystanie energii hamowania pojazdów na przykładzie metra// Prace Naukowe Politechniki Radomskiej: Transport. -., nr. 1(17) (2003), s.451-456
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 93 times