Bezczujnikowa identyfikacja uszkodzeń w układzie napędowym z pięciofazowym silnikiem indukcyjnym klatkowym
Abstract
W artykule przedstawiono zakres prac prowadzonych na Politechnice Gdańskiej w zakresie wielofazowych napędów elektrycznych. Pokazano jeden z realizowanych etapów prac - metodę identyfikacji zaburzeń w bezczujnikowym układzie napędowym z pięciofazowym silnikiem indukcyjnym. Do identyfikacji uszkodzeń wykorzystano analizę estymowanego momentu obciążenia. W metodzie nie jest potrzebne instalowanie, żadnych dodatkowych czujników poza czujnikami standardowo instalowanymi w falowniku napięcia do pomiarów prądów i napięć. Przedstawiono zastosowany obserwator momentu obciążenia oraz wyniki badań eksperymentalnych.
Authors (7)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 113 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- Copyright (Authors)
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- XVI SYMPOZJUM ENERGOELEKTRONIKA W NAUCE I DYDAKTYCE strony 1 - 7
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2017
- Bibliographic description:
- Krzemiński Z., Strankowski P., Guziński J., Morawiec M., Lewicki A., Kostro G. A., Adamowicz M.: Bezczujnikowa identyfikacja uszkodzeń w układzie napędowym z pięciofazowym silnikiem indukcyjnym klatkowym// XVI SYMPOZJUM ENERGOELEKTRONIKA W NAUCE I DYDAKTYCE/ ed. Krzysztof Zawirski Poznań: , 2017, s.1-7
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 226 times