Abstract
Centrum handlowe na dworcu łączy w sobie dwie idee: 1) wielkopowierzchniowego centrum usługowo-handlowego w śródmieściu, 2) centrum opartego o węzeł komunikacyjny - pomysłu zaczerpniętego ze stref wolnocłowych, realizowanych na lotniskach. Ogromną wartość komercyjną nieruchomości kolejowych odkryto w latach dziewięćdziesiątych XX wieku. Od tego czasu realizowany jest szereg programów: "Projekte 21" w Niemczech (od 1993), "Bahnhofsoffensive" w Austrii (od 1997), "Nieuwe Sleutelprojecten" w Holandii (od 1997), "Grandi Stazioni" we Włoszech (od 1998) i w Czechach (od 2002) oraz "RailCity" w Szwajcarii (od 2003), a także szereg innych programów narodowych m.in. w Hiszpanii, Francji i w Belgii. Powyższa idea od 1maja 2005 roku jest wdrażana również w Polsce przez Oddział Dworce Kolejowe PKP SA.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2007
- Bibliographic description:
- Załuski D.: Centra handlowe na dworcu// Rynek Kolejowy.. -., nr. nr 4 (2007), s.52-57
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 115 times