Comparison of modal and finite-element methods in the vibrational analysis of marine propulsion systems - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Comparison of modal and finite-element methods in the vibrational analysis of marine propulsion systems

Abstract

W okrętowych układach napędowych występują dwa typy części składowych. Pierwszym z nich są odcinki wałów, które należą do elementów o ciągłym rozkładzie własności masowych, sprężystych i tłumiących oraz elementy o parametrach skupionych, do których można zaliczyć śrubę napędową, tarcze sprzęgieł i inne. W pracy porównano dwie metody modelowania takich układów. Pierwsza z nich związana jest z tworzeniem modeli przybliżonych w oparciu o dyskretyzację przestrzenną (MES). W drugim podejściu do modelowania tych samych układów zastosowano, zamiast dyskretyzacji przestrzennej, dekompozycję modalną. Porównano otrzymane wyniki.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Prace Naukowe Politechniki Radomskiej: Transport pages 515 - 520,
ISSN: 1429-608X
Language:
English
Publication year:
2003
Bibliographic description:
Orlikowski C., Sawiak S.: Comparison of modal and finite-element methods in the vibrational analysis of marine propulsion systems// Prace Naukowe Politechniki Radomskiej: Transport. -., nr. 1(17) (2003), s.515-520
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 97 times

Recommended for you

Meta Tags