Comparison of modal and finite-element methods in the vibrational analysis of marine propulsion systems
Abstract
W okrętowych układach napędowych występują dwa typy części składowych. Pierwszym z nich są odcinki wałów, które należą do elementów o ciągłym rozkładzie własności masowych, sprężystych i tłumiących oraz elementy o parametrach skupionych, do których można zaliczyć śrubę napędową, tarcze sprzęgieł i inne. W pracy porównano dwie metody modelowania takich układów. Pierwsza z nich związana jest z tworzeniem modeli przybliżonych w oparciu o dyskretyzację przestrzenną (MES). W drugim podejściu do modelowania tych samych układów zastosowano, zamiast dyskretyzacji przestrzennej, dekompozycję modalną. Porównano otrzymane wyniki.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Prace Naukowe Politechniki Radomskiej: Transport
pages 515 - 520,
ISSN: 1429-608X - Language:
- English
- Publication year:
- 2003
- Bibliographic description:
- Orlikowski C., Sawiak S.: Comparison of modal and finite-element methods in the vibrational analysis of marine propulsion systems// Prace Naukowe Politechniki Radomskiej: Transport. -., nr. 1(17) (2003), s.515-520
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 95 times