Abstract
W referacie przedstawiono metodę optymalnego wyznaczania wartości nominalnych na podstawie pomierzonych nierówności toru. Idea proponowanej metody polega na zaprojektowaniu nowego układu geometrycznego wpisanego w istniejący układ stycznych, tzn. bez zmiany kąta zwrotu trasy. Wyznaczone wartości nominalne są wielkościami optymalnymi, tj. takimi dla których odchyłki będą najmniejsze, z jednoczesnym zachowaniem wymagań normowych.W opracowaniu autor przedstawił podstawy teoretyczne proponowanego rozwiązania, moduł aplikacji wspomagające oraz przykład zastosowania.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- TRANSCOMP 2006 : 10th International Conference ''Computer Systems Aided Science, Industry and Transport'' = X Międzynarodowa Konferencja ''Komputerowe Systemy Wspomagania Nauki, Przemysłu i Transportu'', Zakopane, Poland, 4-7 December 2006. Vol. 1 strony 359 - 366
- Language:
- English
- Publication year:
- 2006
- Bibliographic description:
- Kędra Z.: Determining nominal values basing on the measured rail irregularities// TRANSCOMP 2006 : 10th International Conference ''Computer Systems Aided Science, Industry and Transport'' = X Międzynarodowa Konferencja ''Komputerowe Systemy Wspomagania Nauki, Przemysłu i Transportu'', Zakopane, Poland, 4-7 December 2006. Vol. 1/ ed. ed. Z. Łukasik, Z. Strzyżakowski Radom: Inst. Sustainable Technol. - NRI, 2006, s.359-366
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 67 times