Abstract
Popyt na zaawansowaną edukację jest ogromny – dotyczy to nie tylko młodych ludzi, ale również dorosłych szukających ścieżek dalszego kształcenia lub budowania nowych dróg swojej kariery zawodowej. Uczelnie wyższe są pod ogromną presją finansową – chcą pogodzić kształcenie egalitarne z elitarnym. Z formalnej edukacji na poziomie wyższym obecnie korzysta znaczna liczba odbiorców, o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych. Instytucje edukacyjne powinny więc przyjmować nowe role, aby odpowiadać na potrzeby współczesnego świata. Zauważmy, że duże uczelnie, takie jak Stanford czy MIT – liderzy we wdrażaniu ICT w edukacji – coraz ściślej integrują e-nauczanie ze standardowymi działaniami edukacyjnymi. Nie oznacza to oczywiście rezygnacji z nauczania tradycyjnego. Również na Politechnice Gdańskiej chcemy stworzyć dostęp do wysokiej jakości edukacji z wykorzystaniem ICT jako funkcjonalnego wsparcia dla kształcenia tradycyjnego, nie zamykając się równocześnie na możliwość pełnego kształcenia z wykorzystaniem internetu. Obecnie na naszej Uczelni są sukcesywnie wdrażane kompleksowe rozwiązania umożliwiające udostępnianie eUsług. W ramach projektu eUczelnia (finansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego) zespół Centrum Usług Informatycznych przy udziale firm zewnętrznych tworzy interaktywną, elektroniczną platformę, na której znajdzie się 7 współpracujących ze sobą modułów: eDziekanat, eWspółpraca, eArchiwum, eKontakt, eStudent, eNauczanie i eNauka. Moduły, konstruowane na wspólnej platformie technologicznej, są projektowane w taki sposób, aby umożliwić ich przyszły rozwój i integrację z innymi systemami – w tym z POL-onem (tworzonym przez Ministerstwo).
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Pismo PG
pages 21 - 24,
ISSN: 1429-4494 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2013
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 149 times