From user satisfaction to customer loyalty: addressing economic values in user-centered design of on-line services
Abstract
artykuł omawia czynniki ekonomiczne wpływające na satysfakcję użytkownika w usługach on-line, a zwłaszcza te, które wpłacają w dłuższej perspektywie na kształtowanie lojalności klienta w stosunku do dostawcy określonych usług on-line. Przeprowadzono oceny eksperckie oraz badania z udziałem użytkowników, które pozwoliły na wskazanie preferencji użytkowników odnośnie czynników ekonomicznych. wykazano, że czynnikiem krytycznych dla klientów usług on-line jest ''atrakcyjna cena'', następnie ''poczucie bezpieczeństwa'' oraz ''poczucie bycia dobrze poinformowanym''. w dalszej kolejności lojalność klienta w usługach on-line kształtują: ''odczucie wygody'' podczas korzystania z usługi, z rozbiciem na dwa aspekty: czasochłonność oraz obciążenie psychiczne. Interesującym ustaleniem z przeprowadzonych badań jest stwierdzenie, że klienci usług on-line wydają się niewrażliwi na oddziaływanie czynnika ''korzyści z bodźców marketingowych'' oferowanych przez dostawcę usług.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- The good, the bad and the challenging : the user and the future of information and communication technologies. - conference proceedings, Copenhagen, 13-15 May, 2009 strony 807 - 815
- Language:
- English
- Publication year:
- 2009
- Bibliographic description:
- Sikorski M.: From user satisfaction to customer loyalty: addressing economic values in user-centered design of on-line services// The good, the bad and the challenging : the user and the future of information and communication technologies. - conference proceedings, Copenhagen, 13-15 May, 2009/ ed. eds. Sapio B., Haddon L., mante-Meijer E., Fortunati L., Turk T., Loos E. Koper, Slovenia: ABS-Center, Koper, Slovenia, 2009, s.807-815
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 101 times