Funkcjonowanie skrzyżowań z wyspą centralną ze zmienną wielkością wewnętrznych powierzchni akumulacji. - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Funkcjonowanie skrzyżowań z wyspą centralną ze zmienną wielkością wewnętrznych powierzchni akumulacji.

Abstract

W niniejszym artykule przedstawiono wybrane zagadnienia dotyczące funkcjonowania skrzyżowań z wyspą centralną przy dużych i bardzo dużych natężeniach ruchu. Ten typ skrzyżowań jest często stosowany w Polsce w centrach miast na ulicach wielopasowych i jest dość powszechny w przypadku występowania torowiska tramwajowego w pasie dzielącym jezdnie. Przy dużym udziale natężenia pojazdów skręcających w lewo lub zawracających, wyspa centralna staje się skrzyżowaniem niezmiernie trudnym do sterowania ruchem. Niewielki obszar akumulacji w obrębie wyspy środkowej, jest miejscem newralgicznym, istotnie wpływającym na przepustowość tego typu skrzyżowań. Dla potrzeb prowadzonych analiz, wykorzystano modele mikrosymulacyjne wykonane w programie PTV Vissim, które umożliwiły odwzorowanie warunków ruchu i rozwiązanie kilku ważnych zagadnień przy wyznaczaniu ich przepustowości.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Conference activity
Type:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Title of issue:
W : IX Konferencja Naukowo-Techniczna : Problemy komunikacyjne miast w warunkach zatłoczenia motoryzacyjnego : Wydajność Systemów Transportowych strony 589 - 602
Language:
Polish
Publication year:
2013
Bibliographic description:
Kustra W., Gumińska L.: Funkcjonowanie skrzyżowań z wyspą centralną ze zmienną wielkością wewnętrznych powierzchni akumulacji.// W : IX Konferencja Naukowo-Techniczna : Problemy komunikacyjne miast w warunkach zatłoczenia motoryzacyjnego : Wydajność Systemów Transportowych/ ed. Andrzej Krych, Jeremi Rychlewski Poznań: SITK oddział Poznań, 2013, s.589-602
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 82 times

Recommended for you

Meta Tags