Funkcjonowanie skrzyżowań z wyspą centralną ze zmienną wielkością wewnętrznych powierzchni akumulacji.
Abstract
W niniejszym artykule przedstawiono wybrane zagadnienia dotyczące funkcjonowania skrzyżowań z wyspą centralną przy dużych i bardzo dużych natężeniach ruchu. Ten typ skrzyżowań jest często stosowany w Polsce w centrach miast na ulicach wielopasowych i jest dość powszechny w przypadku występowania torowiska tramwajowego w pasie dzielącym jezdnie. Przy dużym udziale natężenia pojazdów skręcających w lewo lub zawracających, wyspa centralna staje się skrzyżowaniem niezmiernie trudnym do sterowania ruchem. Niewielki obszar akumulacji w obrębie wyspy środkowej, jest miejscem newralgicznym, istotnie wpływającym na przepustowość tego typu skrzyżowań. Dla potrzeb prowadzonych analiz, wykorzystano modele mikrosymulacyjne wykonane w programie PTV Vissim, które umożliwiły odwzorowanie warunków ruchu i rozwiązanie kilku ważnych zagadnień przy wyznaczaniu ich przepustowości.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- W : IX Konferencja Naukowo-Techniczna : Problemy komunikacyjne miast w warunkach zatłoczenia motoryzacyjnego : Wydajność Systemów Transportowych strony 589 - 602
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2013
- Bibliographic description:
- Kustra W., Gumińska L.: Funkcjonowanie skrzyżowań z wyspą centralną ze zmienną wielkością wewnętrznych powierzchni akumulacji.// W : IX Konferencja Naukowo-Techniczna : Problemy komunikacyjne miast w warunkach zatłoczenia motoryzacyjnego : Wydajność Systemów Transportowych/ ed. Andrzej Krych, Jeremi Rychlewski Poznań: SITK oddział Poznań, 2013, s.589-602
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 80 times