Abstract
Obserwacje efektów działań gospodarczych przedsiębiorstw wsparte badaniami literatury pozwoliły na zdiagnozowanie niedostatku w zakresie ogólnych modeli tworzenia wartości. Punktem wyjścia było określenie celu działania przedsiębiorstwa, który wykazuje immanentną dychotomię. Dążenie do realizacja tak ujętego celu jest podstawą do konfigurowania wartości generowanych przez przedsiębiorstwo. W tym zakresie wykorzystujące wyniki prac Ch. B. Stabella i Ø. D. Fjeldstada ukazano trzy podstawowe technologie tworzenia wartości. Na tej podstawie zajęto stanowisko, że nie pozwalają one na formułowanie wszystkich charakterystyk tworzenia wartości. Taki wniosek był podstawą do zdiagnozowania istnienia niedostatku w zakresie ogólnych opisu ogólnych technologii tworzenia wartości. Poszukując rozwiązania tego problemu zaproponowano, aby owe technologie uzupełnić o nową, ujmującą konfigurację tworzenia wartości w postaci chmury. Chmura wartości jest pewną konstelacją obłoków wartości, które zdefiniowano jako zbiory danego rodzaju właściwości reprezentowanych przez określony produkt.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości
no. 32,
pages 121 - 129,
ISSN: 2084-2686 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Falencikowski T.: Istota chmury wartości - założenia podstawowe// Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości. -Vol. 32., nr. 2 (2015), s.121-129
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 104 times