Abstract
Dysertacja powstała w ramach grantu badawczego NCBiR, pt. „Opracowanie kompozytowych przęseł mostów dla pieszych do zastosowania nad drogami GP”, nr PBS1/B2/6/2013. Głównym celem pracy było wsparcie procesu projektowania kompozytowego mostu pieszo-rowerowego. Zakres pracy obejmuje badania doświadczalne elementów kompozytowych GFRP, walidację modeli obliczeniowych oraz wykorzystanie aparatu analizy wrażliwości do procesu projektowego. Przeprowadzono badania doświadczalne trzech typów elementów kompozytowych podzielonych z uwagi na ich typ i rozmiar. Badano: próbki laminatu, belki przekładkowe oraz segment o pełnowymiarowym przekroju poprzecznym, tzw. segment walidacyjny. W pracy podjęto także tematykę analizy wrażliwości będącą jedną z ważnych działów teorii projektowania. Wykonano trzy przykłady analizy wrażliwości z uwagi na wymiar problemu. Dwa przykłady testowe, w których wykorzystano autorskie programy napisane w środowisku MATLAB, to rama płaska jako problem jednowymiarowy oraz tarcza jako problem dwuwymiarowy. W trzecim przypadku, wykorzystując oprogramowanie FEMAP & NX Nastran v. 10.1.1 przeprowadzono analizę wrażliwości rzeczywistej konstrukcji tj. projektowanej kładki
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Thesis, nostrification
- Type:
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2016
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 82 times