Lepkosprężyste modelowanie mieszanek mineralno-asfaltowych przy długim czasie obciążenia za pomocą krzywych wiodących i jego ograniczenia
Abstract
W pierwszej części artykułu przedstawiono podstawowe informacje teoretyczne o modelowaniu mieszanek mineralno-asfaltowych z wykorzystaniem krzywych wiodących. Zaprezentowano najpowszechniej stosowane modele krzywych wiodących (symetryczne oraz niesymetryczne) oraz modele współczynników przesunięcia. Druga część przedstawia zastosowanie wybranych modeli krzywych wiodących oraz współczynników przesunięcia do opisu zachowania się mieszanki betonu asfaltowego o wysokim module sztywności w przypadku długiego czasu obciążenia w niskiej temperaturze. Przy tak nietypowej kombinacji warunków obciążenia oraz temperatury występują trudności z możliwością bezpośredniego stosowania modeli teoretycznych. Omówiono zaobserwowane odstępstwa od teorii oraz zasygnalizowano kierunki dalszych prac, dzięki którym możliwe będzie ich modelowanie.
Authors (3)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Drogownictwo
no. LXX,
pages 336 - 340,
ISSN: 0012-6357 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Jaczewski M., Judycki J., Jaskuła P.: Lepkosprężyste modelowanie mieszanek mineralno-asfaltowych przy długim czasie obciążenia za pomocą krzywych wiodących i jego ograniczenia// Drogownictwo. -Vol. LXX., nr. 10 (2015), s.336-340
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 107 times