Logistyczny proces wyboru dostawcy w tworzeniu marki własnej produktów spożywczych. Analiza przypadku polskich firm spożywczych na rynku afrykańskim
Abstract
Tematem głównym artykułu była analiza procesu wyboru dostawcy w tworzeniu marki własnej produktów spożywczych. W/w analiza dotyczyła przypadku polskich firm spożywczych na rynku afrykańskim. Dane do artykułu zostały zebrane przez autora w trakcie trzyletniego procesu selekcji dostawców marek własnych, dla czołowej sieci handlowej z RPA, oraz nadzorowania dostaw do sześciu krajów afrykańskich. Badanie prezentuje praktyczną metodę podziału procesu weryfikacji dostawcy na dziewięć etapów. Metoda sprawdziła się praktycznie, gdyż w całym okresie dostaw i współpracy miedzy producentem i siecią handlową udało się wyeliminować problemu jakościowe. Pomimo dużych obaw wynikających najczęściej z ostrożności Na zakończenie artykułu autorzy przedstawili najistotniejsze trudności oraz pozytywy funkcjonujące na rynku Afrykańskim.
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Marketing i Zarządzanie
pages 521 - 532,
ISSN: 2450-775X - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Szymański M., Drozd R.: Logistyczny proces wyboru dostawcy w tworzeniu marki własnej produktów spożywczych. Analiza przypadku polskich firm spożywczych na rynku afrykańskim// Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu. -., nr. 875,41, t. 2 (2015), s.521-532
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 117 times