Abstract
Scenariusze usług są ważnym narzędziem modelowania funkcjonalności systemów rozproszonych. Ponieważ w systemach rozproszonych nie ma całkowitej pewności co do dostępności i jakości wykonania poszczególnych usług, więc jakość wykonania całego scenariusza też pozostaje niepewna. Aby zmniejszyć stopień niepewności należy najpierw ustalić jakość usług składowych, a następnie określić zależność jakości scenariusza od jakości poszczególnych usług. W niniejszej pracy przedstawiono model jakości takiego scenariusza składający się z pięciu kryteriów: wiarygodności, wydajności, bezpieczeństwa, elastyczności i użyteczności oraz dodatkowo kryterium kosztowności do obliczenia zależności między jakością a kosztem wykonania. Zdefiniowano metryki służące do pomiaru jakości poszczególnych usług. Określono również zasady redukcji pozwalające na wyznaczenie jakości scenariusza na podstawie jakości usług składowych.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Przedsięwzięcia i usługi informacyjne. Praca zbiorowa Katedry Architektury Systemów Komputerowych KASKBOOK,(Problemy jakości scenariuszy usług) strony 191 - 211
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2010
- Bibliographic description:
- Kuchta J.: Modelowanie i ocena jakościowa scenariuszy usług rozproszonych// Przedsięwzięcia i usługi informacyjne. Praca zbiorowa Katedry Architektury Systemów Komputerowych KASKBOOK,(Problemy jakości scenariuszy usług)/ ed. ed. Henryk Krawczyk, Katedra Architektury Systemów Komputerowych, Wydział ETI Politechnika Gdańskiej. Gdańsk: , 2010, s.191-211
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 85 times