Abstract
W pracy przedstawiono uniwersalna metodę modelowania krzywizny toru kolejowego z wykorzystaniem równań różniczkowych. Rozpatrzono przypadki liniowej i nieliniowej zmiany krzywizny. Przeanalizowano możliwości zastosowania na drogach szynowych kubicznych krzywych C-Bezier oraz PH krzywych Bezier piątego stopnia. Przedstawiono algorytm obliczeniowy do odtwarzania kształtu osi toru kolejowego na podstawie pomiarów satelitarnych oraz sposób komputerowego generowania wariantów, a następnie optymalizację procesu wyboru wariantu.
Authors (3)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 18 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- Copyright (2014 Inżynieria Morska i Geotechnika [Politechnika Gdańska, Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska])
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Inżynieria Morska i Geotechnika
pages 487 - 496,
ISSN: 0867-4299 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2014
- Bibliographic description:
- Koc W., Chrostowski P., Palikowska K.: Modelowanie krzywizny i odtwarzanie kształtu geometrycznego układów torowych// Inżynieria Morska i Geotechnika. -., nr. 5 (2014), s.487-496
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 115 times