Modelowanie ryzyka w ruchu drogowym szeregami czasowymi.**2003, 142 s. 48rys. bibliogr. 99 poz. maszyn. Rozprawa doktorska /17.12.2003/. P. Gdań., Wydz. Inż. Ląd. Promotor: prof. dr. hab. inż. Ryszard Krystek.
Abstract
W pracy przedstawiono metodę modelowania wielkości ryzyka w ruchu drogowym z wykorzystaniem teorii szeregów czasowych, umożliwiającą wykrywanie i interpretację zmian poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wnioskowanie o przyszłych tendencjach tych zmian. Na jej podstawie zbudowano modele, dzięki którym możliwe było określenie związku pomiędzy poziomem bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce, mierzonym liczbą śmiertelnych ofiar wypadków drogowych, a sytuacją ekonomiczną kraju. Ponadto wykonano analizy przyczyn nieoczekiwanych zmian poziomu bezpieczeństwa w przeszłości, a także wpływu warunków atmosferycznych na poziom bezpieczeństwa. Zbudowane modele umożliwiają również analizy wpływu na poziom ryzyka w ruchu drogowym dowolnych, innych czynników, pod warunkiem istnienia danych statystycznych.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Thesis, nostrification
- Type:
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2003
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 145 times