Mosty obrotowe o dużych rozpiętościach - idea, kształtowanie, wady i zalety - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Mosty obrotowe o dużych rozpiętościach - idea, kształtowanie, wady i zalety

Abstract

Pierwowzorem tej idei jest most Song Han z obrotowym pylonem w miejscowości Dan Nang w Wietnamie. Autora urzekła prostota jego konstrukcji i funkcjonalność, polegająca na tym, że każdej wielkości statek może przepłynąć po obróceniu przęsła z obrotowym pylonem wokół osi pionowej o 90 stopni. Zastanawiając się nad problemem budowy mostów o dużych rozpiętościach, autor doszedł do wniosku, że obecnie stosowana metoda montażu mostów wantowych polegająca na ich wysuwaniu z przyczółka (tzw. metoda najazdowa) nie musi być jedyną metodą montażu takich mostów. Mosty wantowe można także kształtować jako konstrukcje z obrotowymi pylonami, realizowane całkowicie na lądzie, a następnie obracane wokół osi pionowej pylonów. Ograniczeniem stosowania mostów z obrotowymi pylonami jest jedynie opłacalna rozpiętość przęsła głównego, która zdaniem autora niniejszego opracowania wynosi 250 - 300 mb. Oznacza to, że w przypadku zastosowania dwóch pylonów obrotowych szerokość przeprawy może wynosić bez podpór pośrednich, dla mostu zbudowanego całkowicie na lądzie, nawet 500 - 600 mb.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Przegląd Budowlany pages 14 - 17,
ISSN: 0033-2038
Language:
Polish
Publication year:
2009
Bibliographic description:
Niewitecki S.: Mosty obrotowe o dużych rozpiętościach - idea, kształtowanie, wady i zalety// Przegląd Budowlany. -., nr. nr 3 (2009), s.14-17
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 249 times

Recommended for you

Meta Tags