Nośność zdeformowanych dźwigarów mostu drogowego przez rzekę Wisłę w Kiezmarku w świetle obliczeń numerycznych i badań In situ.
Abstract
Po 30 latach eksploatacji, most drogowy przez rzekę Wisłę w Kiezmarku wymagał wzmocnienia, wynikającego z podniesienia klasy obciążenia. W trakcie prac nad modernizacją konstrukcji, stwierdzono ponad normowe deformacje środników we wszystkich dźwigarach przęseł mostu. Miały one charakter pierwotny i były wynikiem niedbałego wykonania konstrukcji. Oczywiste trudności związane z prostowaniem blisko 4 kilometrów środników, skłoniły autorów do poszukiwania innego rozwiązania. Powstało pytanie: czy i w jakim zakresie deformacje te będą miały wpływ na nośność mostu. W referacie przedstawiono rezultaty autorskich obliczeń MES nośności przęseł ze zdeformowanymi środnikami. Przeanalizowano wpływ wielkości deformacji na nośność i pokazano teoretyczny stan wytężenia w konstrukcji. Model konstrukcji został zweryfikowany podczas próbnego obciążenia tuż przed oddaniem mostu do eksploatacji w styczniu 2004r.
Authors (3)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2005
- Bibliographic description:
- Chróścielewski J., Żółtowski K., Szafrański M.: Nośność zdeformowanych dźwigarów mostu drogowego przez rzekę Wisłę w Kiezmarku w świetle obliczeń numerycznych i badań In situ.// / : , 2005,
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 135 times