Nośność zdeformowanych dźwigarów mostu drogowego przez rzekę Wisłę w Kiezmarku w świetle obliczeń numerycznych i badań In situ. - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Nośność zdeformowanych dźwigarów mostu drogowego przez rzekę Wisłę w Kiezmarku w świetle obliczeń numerycznych i badań In situ.

Abstract

Po 30 latach eksploatacji, most drogowy przez rzekę Wisłę w Kiezmarku wymagał wzmocnienia, wynikającego z podniesienia klasy obciążenia. W trakcie prac nad modernizacją konstrukcji, stwierdzono ponad normowe deformacje środników we wszystkich dźwigarach przęseł mostu. Miały one charakter pierwotny i były wynikiem niedbałego wykonania konstrukcji. Oczywiste trudności związane z prostowaniem blisko 4 kilometrów środników, skłoniły autorów do poszukiwania innego rozwiązania. Powstało pytanie: czy i w jakim zakresie deformacje te będą miały wpływ na nośność mostu. W referacie przedstawiono rezultaty autorskich obliczeń MES nośności przęseł ze zdeformowanymi środnikami. Przeanalizowano wpływ wielkości deformacji na nośność i pokazano teoretyczny stan wytężenia w konstrukcji. Model konstrukcji został zweryfikowany podczas próbnego obciążenia tuż przed oddaniem mostu do eksploatacji w styczniu 2004r.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Conference activity
Type:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Language:
Polish
Publication year:
2005
Bibliographic description:
Chróścielewski J., Żółtowski K., Szafrański M.: Nośność zdeformowanych dźwigarów mostu drogowego przez rzekę Wisłę w Kiezmarku w świetle obliczeń numerycznych i badań In situ.// / : , 2005,
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 138 times

Recommended for you

Meta Tags