Abstract
Most przez rzekę Wisłę w Kiezmarku wybudowano w 1973 r. Oryginalna konstrukcja, według aktualnej normy PN-85/S-10030 ''Obiekty mostowe. Obciążenia'', spełniała tylko wymogi klasy C, dlatego wystąpiła konieczność jej wzmocnienia. W trakcie prac stwierdzono występowanie znacznych deformacji pierwotnych blachownic we wszystkich dźwigarach mostu, będące efektem niedbałego wykonania konstrukcji. Oczywiste trudności wynikające z prostowania blisko 4 km. środników, skłoniły do poszukiwania innego rozwiązania. Ostatecznie postanowiono poddać ocenie wpływ deformacji środników na nośność konstrukcji przęseł mostu w Kiezmarku.W referacie przedstawiono analizowane modele numeryczne, wyniki prowadzonych prac oraz wnioski końcowe wypływające z badań.
Authors (3)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2004
- Bibliographic description:
- Chróścielewski J., Szafrański M., Żółtowski K.: Numeryczna ocena nośności dźwigarów mostu w Kiezmarku.// / : , 2004,
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 115 times