Abstract
Przedstawiono metodykę i wyniki badań symulacyjnych wykorzystania energii hamowania odzyskowego w komunikacji miejskiej. Dla wybranego odcinka zasilania utworzono model sieci trakcyjnej wraz z podstacjami, a także modele poruszających się po tym odcinku pociągów, uwzględniając ich charakterystyki trakcyjne we wszystkich fazach ruchu oraz zmienne obciążenie, wynikające z pochylenia toru, profilu trasy i liczby pasażerów. Badano wpływ rozkładu jazdy na stopień wykorzystania energii hamowania pociągów w systemie zamkniętym. Zaproponowano strategię sterowania ruchem pociągów w oparciu o łatwomierzalne wielkości elektryczne.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- Conference Proceedings. 6th International Conference "Modern Electric Traction in Integrated XXIst Century Europe" MET´2003. Poland, Warsaw, September 25-27, 2003. Materiały konferencyjne. 6 Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Nowoczesna Trakcja Elektryczna w Zintegrowanej Europie XXI wieku" strony 183 - 188
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2003
- Bibliographic description:
- Mizan M., Karwowski K.: Optymalizacja wykorzystania energii hamowania - badania symulacyjne na przykładzie metra// Conference Proceedings. 6th International Conference "Modern Electric Traction in Integrated XXIst Century Europe" MET´2003. Poland, Warsaw, September 25-27, 2003. Materiały konferencyjne. 6 Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Nowoczesna Trakcja Elektryczna w Zintegrowanej Europie XXI wieku"/ Warszawa: P. Warsz., 2003, s.183-188
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 73 times