Optymalizacja wykorzystania energii hamowania - badania symulacyjne na przykładzie metra - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Optymalizacja wykorzystania energii hamowania - badania symulacyjne na przykładzie metra

Abstract

Przedstawiono metodykę i wyniki badań symulacyjnych wykorzystania energii hamowania odzyskowego w komunikacji miejskiej. Dla wybranego odcinka zasilania utworzono model sieci trakcyjnej wraz z podstacjami, a także modele poruszających się po tym odcinku pociągów, uwzględniając ich charakterystyki trakcyjne we wszystkich fazach ruchu oraz zmienne obciążenie, wynikające z pochylenia toru, profilu trasy i liczby pasażerów. Badano wpływ rozkładu jazdy na stopień wykorzystania energii hamowania pociągów w systemie zamkniętym. Zaproponowano strategię sterowania ruchem pociągów w oparciu o łatwomierzalne wielkości elektryczne.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Conference activity
Type:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Title of issue:
Conference Proceedings. 6th International Conference "Modern Electric Traction in Integrated XXIst Century Europe" MET´2003. Poland, Warsaw, September 25-27, 2003. Materiały konferencyjne. 6 Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Nowoczesna Trakcja Elektryczna w Zintegrowanej Europie XXI wieku" strony 183 - 188
Language:
Polish
Publication year:
2003
Bibliographic description:
Mizan M., Karwowski K.: Optymalizacja wykorzystania energii hamowania - badania symulacyjne na przykładzie metra// Conference Proceedings. 6th International Conference "Modern Electric Traction in Integrated XXIst Century Europe" MET´2003. Poland, Warsaw, September 25-27, 2003. Materiały konferencyjne. 6 Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Nowoczesna Trakcja Elektryczna w Zintegrowanej Europie XXI wieku"/ Warszawa: P. Warsz., 2003, s.183-188
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 73 times

Recommended for you

Meta Tags