Pomiar efektywności kształcenia i produktywności publicznych szkół wyższych za pomocą nieparametrycznej metody DEA i indeksu Malmquista - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Pomiar efektywności kształcenia i produktywności publicznych szkół wyższych za pomocą nieparametrycznej metody DEA i indeksu Malmquista

Abstract

W artykule przedstawiono ocenę efektywności działalności dydaktycznej prowadzonej przez publiczne szkoły wyższe (50 szkół wyższych w okresie 2009−2012) wraz z pomiarem zmian produktywności w czasie. Wskaźniki efektywności zostały obliczone za pomocą nieparametrycznej metody DEA, a zmiany produktywności za pomocą indeksu Malmquista. Za nakłady działalności uczelni przyjęto: wartość przychodów z działalności dydaktycznej, liczbę nauczycieli akademickich oraz liczbę pozostałych pracowników uczelni. Wyniki działalności uczelni, w zależności od modelu były mierzone liczbą absolwentów przeliczenio− wych, wartością wskaźnika preferencji pracodawców lub obiema miarami naraz. Rezultaty wskazują, że badane uczelnie cha− rakteryzowały się zarówno w aspekcie ilościowym jak i odnośnie spełnienia oczekiwań pracodawców relatywnie niską efek− tywnością dydaktyczną, jakkolwiek w analizowanym okresie następowała poprawa produktywności uczelni.

Authors (2)

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
GOSPODARKA RYNEK EDUKACJA no. 16, pages 13 - 20,
ISSN: 1509-5576
Language:
Polish
Publication year:
2015
Bibliographic description:
Brzezicki Ł., Wolszczak-Derlacz J.: Pomiar efektywności kształcenia i produktywności publicznych szkół wyższych za pomocą nieparametrycznej metody DEA i indeksu Malmquista// GOSPODARKA RYNEK EDUKACJA. -Vol. 16., nr. 4 (2015), s.13-20
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 163 times

Recommended for you

Meta Tags