Pozyskiwanie informacji rynkowych, przewidywalność rynku a wyniki nowych produktów - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Pozyskiwanie informacji rynkowych, przewidywalność rynku a wyniki nowych produktów

Abstract

Celem pracy jest empiryczna weryfikacja trzech efektów mediacyjnych pomiędzy, z jednej strony, gromadzeniem informacji rynkowych od nabywców, konkurentów i innych podmiotów rynkowych, a z drugiej strony, wynikami uzyskiwanymi w zakresie nowych produktów. Jako zmienną pośredniczącą każdej z tych relacji przyjęto przewidywalność rynku. Podstawę empiryczną stanowiły dane zebrane wśród krajowych przedsiębiorstw wysokiej i średnio-wysokiej techniki. Wykryto efekt częściowej mediacji przy gromadzeniu informacji rynkowych od nabywców, w pozostałych zaś przypadkach nie znaleziono efektów mediacyjnych. Oznacza to, że gromadzenie informacji od nabywców, z jednej strony, bezpośrednio oddziałuje na wysokie wyniki nowych produktów, z drugiej zaś, pośrednio, przez zwiększenie przewidywalności rynku, która z kolei ma dodatni efekt na tych wynikach.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 112 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Copyright (2017 Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur)

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Handel Wewnętrzny pages 76 - 85,
ISSN: 0438-5403
Language:
Polish
Publication year:
2017
Bibliographic description:
Dąbrowski D., Kukier W.: Pozyskiwanie informacji rynkowych, przewidywalność rynku a wyniki nowych produktów// Handel Wewnętrzny. -., iss. 6 (2017), s.76-85
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 148 times

Recommended for you

Meta Tags