Proces ciągłego doskonalenia wśród laureatów XXIII edycji Konkursu o Pomorską Nagrodę Jakości - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Proces ciągłego doskonalenia wśród laureatów XXIII edycji Konkursu o Pomorską Nagrodę Jakości

Abstract

Model doskonałości można zdefiniować jako zbiór zasad kompleksowej oceny organizacji, który często wykorzystywany jest jako podstawa konkursów jakości. Europejski Model Doskonałości EFQM pozwala na doskonalenie organizacji m.in. poprzez kompleksowe podejście, identyfikację mocnych i słabych stron organizacji czy zwiększenie zaangażowania pracowników w doskonalenie. Celem niniejszego referatu jest analiza działań doskonalących zidentyfikowanych u laureatów XXIII edycji Konkursu o Pomorską Nagrodę Jakości, który tak jak Polska Nagroda Jakości swoje zasady opiera na Modelu EFQM. Analiza raportów tych jednostek dowodzi, że organizacje na najwyższym poziomie skuteczności zarządzania stosują wiele metod i narzędzi, które pozwalają na ciągłe doskonalenie procesów. Podmioty te wykazują podejście systemowe, monitorują wszystkie procesy w organizacji. Cały czas też analizują potrzeby i oczekiwania klientów. Kierownictwo daje dobry przykład i angażuje pracowników do zmian poprzez m.in. różnego rodzaju systemy motywacyjne. Otrzymane nagrody i wyróżnienia stanowią potwierdzenie zaangażowania laureatów w procesy ciągłego doskonalenia organizacji.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Language:
Polish
Publication year:
2021
Bibliographic description:
Wendt A.: Proces ciągłego doskonalenia wśród laureatów XXIII edycji Konkursu o Pomorską Nagrodę Jakości// Modele organizacyjne w warunkach rewolucji 4.0/ : , 2021, s.263-269
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 149 times

Recommended for you

Meta Tags