Abstract
W artykule przedstawiono koncepcję i zakres zjawiska przedsiębiorczości społecznej w Polsce, w kontekście funkcjonowania społeczeństwa obywatelskiego. W tym celu autorka analizuje dominujące szkoły badań nad zjawiskiem przedsiębiorczości społecznej, identyfikuje i charakteryzuje podstawowe modele przedsiębiorstw społecznych w Polsce oraz wskazuje na wyzwania związane z badaniem tego typu organizacji. Autorka przedstawia i poddaje krytycznej analizie metodologię badań Global Entrepreneurship Monitor w obszarze przedsiębiorczości społecznej oraz badania GUS, i przedstawia wyniki obu badań. Przedsiębiorczość społeczna jest bardzo znaczącym urzeczywistnieniem postaw obywatelskich, ponieważ ma potencjał do tworzenia trwałych zmian społecznych, wynikających z oddolnych postaw przedsiębiorczych.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
STUDIA BAS
pages 167 - 203,
ISSN: 2080-2404 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Starnawska M.: Przedsiębiorczość społeczna w społeczeństwie obywatelskim w Polsce// STUDIA BAS. -., nr. 4(44) (2015), s.167-203
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 122 times