Przedsiębiorczość społeczna w społeczeństwie obywatelskim w Polsce - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Przedsiębiorczość społeczna w społeczeństwie obywatelskim w Polsce

Abstract

W artykule przedstawiono koncepcję i zakres zjawiska przedsiębiorczości społecznej w Polsce, w kontekście funkcjonowania społeczeństwa obywatelskiego. W tym celu autorka analizuje dominujące szkoły badań nad zjawiskiem przedsiębiorczości społecznej, identyfikuje i charakteryzuje podstawowe modele przedsiębiorstw społecznych w Polsce oraz wskazuje na wyzwania związane z badaniem tego typu organizacji. Autorka przedstawia i poddaje krytycznej analizie metodologię badań Global Entrepreneurship Monitor w obszarze przedsiębiorczości społecznej oraz badania GUS, i przedstawia wyniki obu badań. Przedsiębiorczość społeczna jest bardzo znaczącym urzeczywistnieniem postaw obywatelskich, ponieważ ma potencjał do tworzenia trwałych zmian społecznych, wynikających z oddolnych postaw przedsiębiorczych.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 147 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
STUDIA BAS pages 167 - 203,
ISSN: 2080-2404
Language:
Polish
Publication year:
2015
Bibliographic description:
Starnawska M.: Przedsiębiorczość społeczna w społeczeństwie obywatelskim w Polsce// STUDIA BAS. -., nr. 4(44) (2015), s.167-203
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 122 times

Recommended for you

Meta Tags