Abstract
W książce zawarte są odpowiedzi na pytania dotyczące kierunków zmian przestrzennych zachodzących w terminalach kontenerowych w skali lokalnej, aglomeracji, regionu portowego czy kontynentu, w tym m.in.: • Jak funkcjonują i jaką mają organizację przestrzenną terminale kontenerowe? • Jak przebiegał proces ich ewolucji przestrzennej i funkcjonalnej? Jak trwający już około 50 lat proces konteneryzacji zmienił układ przestrzenny terminali i ich otoczenia? • Jakie są kierunki i trendy rozwoju terminali kontenerowych? • Jakie aspekty powinny być brane pod uwagę przez planistów przestrzennych i urbanistów w związku z funkcjonowaniem terminali kontenerowych? Jak zarządzać zagospodarowaniem terenów terminali kontenerowych i ich otoczenia? Jaki jest optymalny sposób „wmontowania” terminalu kontenerowego w strukturę miasta? • Jak wyznaczyć obszar funkcjonalny terminalu kontenerowego? Gdzie kończy się port? Gdzie w przestrzeni przebiega granica między obszarem funkcjonalnym portu a pozostałymi tere-nami regionu? W którym miejscu kończy się zasięg zainteresowania potencjalnych inwestorów obszarami otaczającymi metropolie? Zasadniczym celem pracy była budowa modeli jakościowych pozwalających na przewidywanie kierunków rozwoju przestrzennego terminali kontenerowych w kontekście portu, aglomeracji portowej i regionu. Modele te posiadają walory aplikacyjne poprzez umożliwienie oszacowania niezbędnej powierzchni i określenia potencjalnych lokalizacji przyszłych inwestycji transportowo-logistycznych związanych z pracą terminali kontenerowych.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- książka - monografia autorska /podręcznik o zasięgu krajowym
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2016
- Bibliographic description:
- Krośnicka K.: Przestrzenne aspekty kształtowania i rozwoju morskich terminali kontenerowych. Gdańsk: Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, 2016.234 s. ISBN 978-83-7348-684-3
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 338 times