Rewitalizacja terenów śródmiejskich, opartych na węzłach integracyjnych, powiązanych z dworcami kolejowymi - przykłady francuskie - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Rewitalizacja terenów śródmiejskich, opartych na węzłach integracyjnych, powiązanych z dworcami kolejowymi - przykłady francuskie

Abstract

Dworce kolejowe pełnią w wielu przypadkach rolę katalizatorów śródmiejskich procesów rewitalizacji urbanistycznej. Sercem wielu takich procesów we Francji są węzły integracyjne oparte na śródmiejskich dworcach kolejowych, będące miejscami konwergencji społecznej. Ta sytuacja ma miejsce przy rewitalizacji terenów w sąsiedztwie dwóch głównych dworców w Lyonie: Gare Part Dieu - projekt już zakończony i projektu położonego na południe od Gare de Perrage - Lyon Confluence. Projekt Lyon Confluence jest jednym z największych przedsięwzięć tego typy w Europie. Jest on owocem partnerstwa prywatno-publicznego, często realizowanego we Francji poprzez stworzenie spółki o kapitale mieszanym tzn. société mixe. Wielofunkcyjność wykorzystania tej przestrzeni będąca jej potencjałem, jest jednocześnie wyzwaniem organizacyjno-projektowym. Procesy te są trudne ze względu na skalę złożoności problemów i ilość zagadnień, jakimi się zajmują i długi horyzont czasowy. Jednakże, przy odpowiednim planowaniu, współpracy i koordynacji podczas całego procesu, prowadzą do poprawy warunków życia, rozwoju sieci komunikacji zbiorowej i nowej wartości istniejącej tkanki miejskiej.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Title of issue:
Dworzec kolejowy w strukturze miasta strony 258 - 262
Language:
Polish
Publication year:
2006
Bibliographic description:
Kamrowska-Załuska D.: Rewitalizacja terenów śródmiejskich, opartych na węzłach integracyjnych, powiązanych z dworcami kolejowymi - przykłady francuskie// Dworzec kolejowy w strukturze miasta/ ed. pod red. Daniela Załuskiego. Warszawa: Urbanista, 2006, s.258-262
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 140 times

Recommended for you

Meta Tags