Rewitalizacja terenów śródmiejskich, opartych na węzłach integracyjnych, powiązanych z dworcami kolejowymi - przykłady francuskie
Abstract
Dworce kolejowe pełnią w wielu przypadkach rolę katalizatorów śródmiejskich procesów rewitalizacji urbanistycznej. Sercem wielu takich procesów we Francji są węzły integracyjne oparte na śródmiejskich dworcach kolejowych, będące miejscami konwergencji społecznej. Ta sytuacja ma miejsce przy rewitalizacji terenów w sąsiedztwie dwóch głównych dworców w Lyonie: Gare Part Dieu - projekt już zakończony i projektu położonego na południe od Gare de Perrage - Lyon Confluence. Projekt Lyon Confluence jest jednym z największych przedsięwzięć tego typy w Europie. Jest on owocem partnerstwa prywatno-publicznego, często realizowanego we Francji poprzez stworzenie spółki o kapitale mieszanym tzn. société mixe. Wielofunkcyjność wykorzystania tej przestrzeni będąca jej potencjałem, jest jednocześnie wyzwaniem organizacyjno-projektowym. Procesy te są trudne ze względu na skalę złożoności problemów i ilość zagadnień, jakimi się zajmują i długi horyzont czasowy. Jednakże, przy odpowiednim planowaniu, współpracy i koordynacji podczas całego procesu, prowadzą do poprawy warunków życia, rozwoju sieci komunikacji zbiorowej i nowej wartości istniejącej tkanki miejskiej.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Dworzec kolejowy w strukturze miasta strony 258 - 262
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2006
- Bibliographic description:
- Kamrowska-Załuska D.: Rewitalizacja terenów śródmiejskich, opartych na węzłach integracyjnych, powiązanych z dworcami kolejowymi - przykłady francuskie// Dworzec kolejowy w strukturze miasta/ ed. pod red. Daniela Załuskiego. Warszawa: Urbanista, 2006, s.258-262
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 140 times