Speed and load torque observer application in high-speed train electric drive - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Speed and load torque observer application in high-speed train electric drive

Abstract

W artykule przedstawiono zastosowanie diagnostyczne obserwatorów prędkości obrotowej i momentu obciążenia w układzie napędowym z silnikiem asynchronicznym. System diagnostyczny jest dedykowany do napędu pociągu szybkiego. Celem diagnostycznym jest monitorowanie stanu czujnika prędkości obrotowej wału silnika oraz układu przeniesienia momentu trakcyjnego. Analiza sygnałów obliczanych w obserwatorach stanu pozwala na wykrycie uszkodzeń w analizowanym układzie a następnie na odpowiednią reakcję ukłądu. W przypadku wykrycia np. uszkodzenia czujnika prędkości możliwe jest przełączenie napędu w tryb pracy bezczujnikowej (tj. bez użycia czujnika prędkości wału silnika). Zaproponowane rozwiązanie zostało zweryfikowane symulacyjnie i eksperymentalnie dla napędu trakcyjnego pociągu szybkiego z silnikiem asynchronicznym klatkowym o mocy 1,2MW.

Citations

  • 1 1 3

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 1 2 6

    Scopus

Cite as

Full text

download paper
downloaded 29 times
Publication version
Accepted or Published Version
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.1109/tie.2009.2029582
License
Copyright (2009 IEEE)

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
Published in:
IEEE TRANSACTIONS ON INDUSTRIAL ELECTRONICS no. 57, pages 565 - 574,
ISSN: 0278-0046
Language:
English
Publication year:
2010
Bibliographic description:
Guziński J., Abu-Rub H., Diguet M., Krzemiński Z., Lewicki A.: Speed and load torque observer application in high-speed train electric drive// IEEE TRANSACTIONS ON INDUSTRIAL ELECTRONICS. -Vol. 57, nr. iss. 2 (2010), s.565-574
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.1109/tie.2009.2029582
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 194 times

Recommended for you

Meta Tags