Sterowanie silnikiem indukcyjnym w szerokim zakresie prędkości kątowej wału z wykorzystaniem modelu multiskalarnego
Abstract
W artykule przedstawiono strategię sterowania silnikiem indukcyjnym przy osłabionym strumieniu magnetycznym. Pozwala to na znaczące rozszerzenie zakresu regulacji prędkości kątowej wału. Do syntezy bezczujnikowego układu regulacji wykorzystano model multiskalarny. Największą korzyścią z zastosowania modelu multiskalarnego jest uzyskanie pełnego odsprzężenie torów regulacji strumienia magnetycznego i momentu elektromagnetycznego. Zostały wyprowadzone funkcja osłabiania strumienia oraz zależności na maksymalny moment elektromagnetyczny i prędkość progową osłabiania pola.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- [Materiały] VI Krajowa Konferencja Naukowa Sterowanie w Energoelektronice i Napędzie Elektrycznym SENE 2003. Łódź, 19-21. listopada 2003
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2003
- Bibliographic description:
- Adamowicz M., Krzemiński Z.: Sterowanie silnikiem indukcyjnym w szerokim zakresie prędkości kątowej wału z wykorzystaniem modelu multiskalarnego// [Materiały] VI Krajowa Konferencja Naukowa Sterowanie w Energoelektronice i Napędzie Elektrycznym SENE 2003. Łódź, 19-21. listopada 2003/ Łódź: Inst. Autom. P. Łódz., 2003,
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 82 times