Abstract
Tragedia jednego ze statków typu ro-ro pokazała podatność tego typu statków na utratę stateczności, przewrócenie się, a w ostateczności zatonięcie. Wszystkie ro-rowce charakteryzują się małym zanurzeniem, a wynurzona część kadłuba podatna jest na działanie wiatru. Jeżeli dodatkowo w takich warunkach dochodzi element nieprawidłowego rozmieszczenia pojazdów i ich słabego zamocowania to groźba przesunięcia ładunku staje się realna. W konsekwencji statek traci stateczność i przewraca się. Z tego właśnie powodu do tego typu statku zastosowano metodę Formal Safety Assessment w warunkach krytycznych z propozycją minimalizacji ryzyka towarzyszącego zagrożeniom.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language:
- English
- Publication year:
- 2005
- Bibliographic description:
- Smajdor M.: The formal safety assessment and influence of human factor in application to chosen ship's type// / : , 2005,
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 86 times