Abstract
Węzły grupy B są budowane na przecięciach dróg, z których jedna - z definicji - nie może mieć punktów kolizji, na drugiej natomiast są one dopuszczalne. Węzeł taki oznacza zazwyczaj połączenie drogi ruchu szybkiego z drogami podrzędnymi. Oczywiście, nawet na przecięciu dróg ogólnodostępnych może być zastosowany węzeł grupy A - czyli węzeł całkowicie bezkolizyjny, o ile natężenia i ranga krzyżujących się dróg uzasadniają przyjecie tak kosztownego rozwiązania. W opracowaniu opisano następujące węzły grupy B: węzły czterowylotowe typu karo jak: zamiejski węzeł karo klasyczne, miejski węzeł karo klasyczne, węzeł karo rozsunięte, węzeł karo z wewnętrznymi łącznicami, węzeł karo z ruchem lewostronnym na obiekcie, węzeł karo z dwoma rondami o małej średnicy, węzeł karo z łącznicą pośrednią lub półbezpośrednią; węzły czterowylotowe - pochodne kara: z wyspą centralną oraz wielowylotowe z rondem; węzły czterowylotowe - pochodne koniczyny: z pętlami naprzeciwległymi i przyległymi oraz inne rozwiązania.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Węzły drogowe i autostradowe strony 230 - 277
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2008
- Bibliographic description:
- Krystek R.: Węzły grupy B // Węzły drogowe i autostradowe/ ed. red. pr. zbior. R. Krystek. Warszawa: Wydaw. Komunikacji i Łączn., 2008, s.230-277
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 374 times