Wybrane aspekty modelowania uderzenia pojazdem dźwigara wiaduktu - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Wybrane aspekty modelowania uderzenia pojazdem dźwigara wiaduktu

Abstract

W pracy przedstawiono różne zagadnienia związane z uderzeniem pojazdu w dźwigar wiaduktu. Omówiono wybór modelu obliczeniowego, na podstawie porównania wyników dla modelu dźwigara zespolonego, modelu dźwigara stalowego oraz modelu wiaduktu. Następnie opisano model dźwigara zespolonego zastosowany w analizie MES oraz metodę wyznaczania współczynników tłumienia Rayleigha. Symulację numeryczną uderzenia dźwigara wiaduktu przez koparkę wykonano za pomocą programu Abaqus. W analizie dynamicznej uwzględniono geometryczną nieliniowość, plastyczność, kontakt między pojazdem i dźwigarem. Ponadto dokonano identyfikacji prędkości koparki oraz zdefiniowano tłumienie Rayleigha. Dla modelu dźwigara zespolonego zbadano stan naprężeń oraz plastycznych odkształceń, powstały na skutek uderzenia.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Title of issue:
AKTUALNE BADANIA I ANALIZY Z INŻYNIERII LĄDOWEJ : Prace naukowe doktorantów strony 425 - 432
Language:
Polish
Publication year:
2013
Bibliographic description:
Daszkiewicz K.: Wybrane aspekty modelowania uderzenia pojazdem dźwigara wiaduktu// AKTUALNE BADANIA I ANALIZY Z INŻYNIERII LĄDOWEJ : Prace naukowe doktorantów/ ed. praca zbiorowa pod red. J. Bzówki Gliwice: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, 2013, s.425-432
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 120 times

Recommended for you

Meta Tags