Abstract
W pracy przedstawiono różne zagadnienia związane z uderzeniem pojazdu w dźwigar wiaduktu. Omówiono wybór modelu obliczeniowego, na podstawie porównania wyników dla modelu dźwigara zespolonego, modelu dźwigara stalowego oraz modelu wiaduktu. Następnie opisano model dźwigara zespolonego zastosowany w analizie MES oraz metodę wyznaczania współczynników tłumienia Rayleigha. Symulację numeryczną uderzenia dźwigara wiaduktu przez koparkę wykonano za pomocą programu Abaqus. W analizie dynamicznej uwzględniono geometryczną nieliniowość, plastyczność, kontakt między pojazdem i dźwigarem. Ponadto dokonano identyfikacji prędkości koparki oraz zdefiniowano tłumienie Rayleigha. Dla modelu dźwigara zespolonego zbadano stan naprężeń oraz plastycznych odkształceń, powstały na skutek uderzenia.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- AKTUALNE BADANIA I ANALIZY Z INŻYNIERII LĄDOWEJ : Prace naukowe doktorantów strony 425 - 432
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2013
- Bibliographic description:
- Daszkiewicz K.: Wybrane aspekty modelowania uderzenia pojazdem dźwigara wiaduktu// AKTUALNE BADANIA I ANALIZY Z INŻYNIERII LĄDOWEJ : Prace naukowe doktorantów/ ed. praca zbiorowa pod red. J. Bzówki Gliwice: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, 2013, s.425-432
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 120 times