Abstract
Problem jaki stanowi wyszukiwanie strategii optymalnej w grach logicznych jest bardzo złożony. Można go podzielić na następujące podproblemy: obliczeniowy, pamięciowy oraz operacji wejścia/wyjścia. Jednak rosnąca z roku na rok siła obliczeniowa komputerów, ilość pamięci oraz prędkość transferu danych pomiędzy podzespołami zarówno lokalnymi jak i rozproszonymi, a także wzrost skuteczności wykorzystywanych technik algorytmicznych powoduje, że komputery zaczynają grać doskonale, realizując strategie optymalne. W pierwszej części tej pracy przedstawiono początkowe próby skonstruowania inteligentnego sztucznego gracza. W kolejnym punkcie przedstawiono w układzie chronologicznym większość nietrywialnych, rozwiązanych gier. Trzeci punkt dotyczy aktualnego stanu wiedzy oraz perspektyw co do możliwości rozwiązania najbardziej popularnych gier.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej
pages 57 - 60,
ISSN: 1425-5766 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2012
- Bibliographic description:
- Goluch T.: Zastosowanie komputerów w dziedzinie wyszukiwania strategii optymalnych w grach logicznych // Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej. -., nr. 31 (2012), s.57-60
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 118 times