Zastosowanie metody studium przypadku w kształceniu menedżerów - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Zastosowanie metody studium przypadku w kształceniu menedżerów

Abstract

Kształcenie z wykorzystaniem metod rozwiązywania problemów (problem-based learning) staje się coraz bardziej popularne na wszystkich poziomach kształcenia, również w edukacji biznesowej. Przykładem takiej metody jest studium przypadku (case study). Metoda studium przypadku pozwala na rozwijanie umiejętności i kompetencji wykorzystywanych przez menedżerów w ich pracy, np. umiejętności syntezy, identyfikacji problemów, czy podejmowania decyzji. Pomimo wielu zalet metody studium przypadku i jej szerokiego stosowania w kształceniu menedżerów i kierowników, relatywnie rzadko jest ona wykorzystywana do ilustracji problemów małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Wiele biznesowych studiów przypadków opiera się na problemach, z jakimi borykają się duże podmioty, a nie te z sektora MSP, co znacznie ogranicza możliwość korzystania z tej metody kształcenia przez menedżerów i właścicieli MSP. Artykuł przyczynia się do rozwiązania tego problemu poprzez prezentację modelu służącego do tworzenia biznesowych studiów przypadku na potrzeby małych i średnich firm. Stworzone przy jego pomocy studia przypadku mogą posłużyć do kształcenia menedżerów, kierowników, właścicieli tego rodzaju firm oraz kandydatów na nich (np. studentów kierunków biznesowych, absolwentów uczelni technicznych, czy osób chętnych do założenia własnej firmy). Model można również rozwijać i modyfikować, co zwiększa jego potencjalną użyteczność w innych dziedzinach. Model został stworzony i przetestowany w ramach projektu INNOCASE (więcej informacji na stronie: www.innocase.zie.pg.gda.pl).

Citations

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
e-mentor pages 55 - 59,
ISSN: 1731-6758
Language:
Polish
Publication year:
2015
Bibliographic description:
Zięba M., Ziółkowski A.: Zastosowanie metody studium przypadku w kształceniu menedżerów// e-mentor. -., nr. 1(58) (2015), s.55-59
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15219/em58.1150
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 179 times

Recommended for you

Meta Tags