Zastosowanie modeli matematycznych przy projektowaniu steru strumieniowego i napędu elektrycznego statku
Abstract
Przedstawiono koncepcję wykorzystania badań symulacyjnych przy projektowaniu steru strumieniowego jak i napędu elektrycznego statku. Jako przykład modelu matematycznego przedstawiono hybrydowy model silnika klatkowego. Jego parametry są dostrajane przy wykorzystaniu algorytmu genetycznego w Matlab/Simulink. Przedstawiono również przykładowe badania symulacyjne podsystemu elektroenergetycznego zasilającego ster strumieniowy statku. Procedury badań zostaną włączone do systemu ekspertowego wspomagającego projektowanie statku.
Authors (3)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- // W : XV Krajowa Konferencja Automatyki KKA 2005, Warszawa, 27-30 czerwca 2005. Tom 3 / red. Zdzisław Bubnicki, Roman Kulikowski, Janusz Kacprzyk ; org. Komitet Automatyki i Robotyki PAN, Instytut Badań Systemowych PAN [ et al.]. - Warszawa : Instytut Badań Systemowych PAN, **2005. - S. 105-110 : 7 rys., 1 tab. - Bibliogr. 15 poz. + 1 dysk optyczny (CD-ROM). - ISBN 83-89475-02-2
- Publication year:
- 2005
- Bibliographic description:
- Arendt R., Kopczyński A., Wojtczak M.: Zastosowanie modeli matematycznych przy projektowaniu steru strumieniowego i napędu elektrycznego statku // // W : XV Krajowa Konferencja Automatyki KKA 2005, Warszawa, 27-30 czerwca 2005. Tom 3 / red. Zdzisław Bubnicki, Roman Kulikowski, Janusz Kacprzyk ; org. Komitet Automatyki i Robotyki PAN, Instytut Badań Systemowych PAN [ et al.]. - Warszawa : Instytut Badań Systemowych PAN, **2005. - S. 105-110 : 7 rys., 1 tab. - Bibliogr. 15 poz. + 1 dysk optyczny (CD-ROM). - ISBN 83-89475-02-2/ : , 2005,
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 161 times