Zaufanie do marek jako mediator pomiędzy postrzeganym ryzykiem i skłonnością do elektronicznego word-of-mouth - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Zaufanie do marek jako mediator pomiędzy postrzeganym ryzykiem i skłonnością do elektronicznego word-of-mouth

Abstract

Rozwój Internetu oraz dostęp konsumentów do mediów społecznościowych wpływają na ich zaangażowanie on-line. Odzwierciedla to również sposób, w jaki konsumenci wyrażają opinie o markach i produktach w Sieci. Celem ankiety było zbadanie wpływu postrzeganego ryzyka i zaufania do marki na skłonność konsumentów do electronic word-of-mouth (eWOM). Ponadto, autorzy zbadali rolę zaufania do marki jako mediatora w relacji między postrzeganym ryzykiem i eWOM. Zastosowano modelowanie równań strukturalnych (SEM) do analizy danych pochodzących z badania, w którym wzięło udział 319 polskich konsumentów. Wyniki wykazały negatywny wpływ postrzeganego ryzyka na zaufanie do używanych marek. Pozytywny wpływ wykryto zarówno w asocjacji postrzeganego ryzyka i skłonności do eWOM, jak i zaufania do marek oraz zaangażowania konsumentów do wyrażania opinii w Internecie. Wreszcie, zaobserwowano częściową negatywną mediację zaufania do marki w relacji postrzeganego ryzyka i skłonności do generowania eWOM.

Authors (2)

Cite as

Full text

download paper
downloaded 63 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Copyright (2017 Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur)

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Handel Wewnętrzny pages 72 - 81,
ISSN: 0438-5403
Language:
Polish
Publication year:
2017
Bibliographic description:
Brzozowska-Woś M., Schivinski B.: Zaufanie do marek jako mediator pomiędzy postrzeganym ryzykiem i skłonnością do elektronicznego word-of-mouth// Handel Wewnętrzny. -., iss. 5 (370) (2017), s.72-81
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 139 times

Recommended for you

Meta Tags