Elżbieta Karwowska - Publications - Bridge of Knowledge

Search

Filters

total: 8

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Publications

Year 2024
  • Knowledge Sharing and Dynamic Capabilities: Does Gender Matter?
    Publication

    Knowledge sharing in organizations is a focal process leading to organizational adaptability and sustainable growth. Dynamic capabilities development is critical for this. Diversity, inclusive culture, and gender balance are seen as factors that also support organizations' development. The question of the role of gender in sharing and using knowledge to initiate change in organizations remains open. This study aims to fill this...

    Full text to download in external service

Year 2023
Year 2022
  • Tworzenie wartości wspólnej w uniwersytecie. Perspektywa trójkąta wiedzy
    Publication

    - Year 2022

    Społeczną odpowiedzialność uniwersytetu definiuje się jako dobrowolne działania uczelni, wykraczające poza obowiązek kształcenia i prowadzenia badań, których celem jest poprawa jakości życia ogółu. Mimo że trójczłonowość misji uniwersytetu może sugerować, że jest on społecznie odpowiedzialny „z natury”, wyniki badań pokazują, że społeczna odpowiedzialność nie jest fundamentem, z którego wynikają działania uniwersytetu, lecz raczej...

    Full text to download in external service

Year 2021
  • Creating Shared Value by the University
    Publication

    Purpose Works that link creating shared value (CSV) with the university are arising, and there is a hope for a great future of this combination. The main problem with these works is that they are based on the wrong assumptions of what CSV is. The aim of the paper is to properly explain the concept of CSV and match it with university social responsibility (USR) at a strategic level. Design/methodology/approach A literature review...

    Full text to download in external service

Year 2020
  • Tworzenie wartości wspólnej w uniwersytecie
    Publication

    - Year 2020

    Problemem badawczym jest brak definicji pojęcia i modelu teoretycznego tworzenia wartości wspólnej w uniwersytecie, który jest przeszkodą dla przeprowadzenia dyskursu naukowego zmierzającego do zbadania jej możliwości oraz zasadności. Lepsze zrozumienie możliwości i zasadności tworzenia wartości wspólnej w uniwersytecie stworzy zaś nową przestrzeń do opracowania narzędzi wspomagających rozwijanie społecznej odpowiedzialności uniwersytetu....

Year 2019
Year 2018
Year 2017

seen 2813 times