prof. dr hab. inż. Jarosław Guziński
Employment
- Head of Department at Department of Controlled Electric Drives
- Prodziekan ds. nauki i rozwoju at Faculty of Electrical and Control Engineering
- Kierownik Studium Doktoranckiego at Faculty of Electrical and Control Engineering
Social media
Contact
- jaroslaw.guzinski@pg.edu.pl
Professor
- Workplace
-
Budynek A Elektrotech.
room EM-205 open in new tab - Phone
- (58) 347 29 60
- jaroslaw.guzinski@pg.edu.pl
Prodziekan ds. nauki i rozwoju
- Workplace
- Gmach Elektrotechniki i Automatyki pokój 44
- Phone
- (58) 348 60 63
Kierownik Studium Doktoranckiego
- Workplace
- Gmach Elektrotechniki i Automatyki pokój 44
- Phone
- (58) 348 60 63
Head of Department
- Workplace
-
Budynek A Elektrotech.
room EM-205 open in new tab - jaroslaw.guzinski@pg.edu.pl
Publication showcase
-
Speed sensorless induction motor drive with predictive current controller
Today, speed sensorless modes of operation are becoming standard solutions in the area of electric drives. This paper presents a speed sensorless control system of an induction motor with a predictive current controller. A closed-loop estimation system with robustness against motor parameter variation is used for the control approach. The proposed algorithm has been implemented using field-programmable gate arrays (FPGAs) and a...
-
Speed and load torque observer application in high-speed train electric drive
W artykule przedstawiono zastosowanie diagnostyczne obserwatorów prędkości obrotowej i momentu obciążenia w układzie napędowym z silnikiem asynchronicznym. System diagnostyczny jest dedykowany do napędu pociągu szybkiego. Celem diagnostycznym jest monitorowanie stanu czujnika prędkości obrotowej wału silnika oraz układu przeniesienia momentu trakcyjnego. Analiza sygnałów obliczanych w obserwatorach stanu pozwala na wykrycie uszkodzeń...
-
Application of speed and load torque observers in high-speed train drive for diagnostic purposes
W artykule przedstawiono zastosowanie diagnostyczne obserwatorów prędkości obrotowej i momentu obciążenia w układzie napędowym z silnikiem asynchronicznym. System diagnostyczny jest dedykowany do napędu pociągu szybkiego. Celem diagnostycznym jest monitorowanie stanu czujnika prędkości obrotowej wału silnika oraz układu przeniesienia momentu trakcyjnego. Analiza sygnałów obliczanych w obserwatorach stanu pozwala na wykrycie uszkodzeń...
Obtained scientific degrees/titles
-
2021-04-06
Obtained science title
prof. dr hab. inż. Automation, electronic and electrical engineering (Engineering and Technology)Wydział Elektrotechniki i Automatyki / Centralna Komisja do Spraw Stopni i Tytułu -
2012-05-29
Obtained science degree
dr hab. inż. Electrical engineering (Technology) -
2000-06-27
Obtained science degree
dr inż. Electrical engineering (Technology)
seen 4964 times