dr hab. inż. Kazimierz Jamroz
Employment
- Associate professor at Department of Transportation Engineering
Publications
Filters
total: 252
Catalog Publications
-
Wpływ niekorzystnych warunków atmosferycznych występujących zimą na ruch potoku pojazdów
PublicationNiekorzystne warunki atmosferyczne, poprzez ograniczenie widoczności czy zmniejszenie przyczepności pojazdu, mogą znacząco wpływać na poczucie bezpieczeństwa wśród kierowców. W przypadku intensywnych opadów deszczu, deszczu ze śniegiem czy deszczu, mokrej lub oblodzonej nawierzchni wielu z nich będzie wybierało niższą prędkość i utrzymywało większe odstępy między pojazdami. To z kolei będzie wpływało na przepustowość drogi i poziom...
-
Analysis of the impact of socio-economic development on road safety based on the example of Baltic Sea Region countries
PublicationBaltic Sea Region (BSR) is a specific region of Europe, bringing together countries with different levels of socio-economic development. The main common point is territorial access to the Baltic Sea and the importance of maritime transport in the transportation of goods. The region consists of 9 countries, including Germany, Poland, Lithuania, Latvia, Estonia, Finland, Sweden, Denmark and Russia (more specifically, Kaliningrad...
-
Impact of adverse winter weather on traffic flow
PublicationThe paper aims to analyse the impact of adverse weather in winter on traffic flow using data from a dual carriageway section of an express road located in Gdansk. For the purposes of the analysis, traffic and meteorological data were collected for a period of 15 months in 2014-2015 and aggregated to 5 minutes intervals. The impact of winter weather conditions on traffic flow was assessed by comparing aggregated traffic stream parameters...
-
Strategia rozwoju transportu w obszarze metropolitalnym
PublicationDokument strategii rozwoju transportu metropolitalnego jest narzędziem wyrażającym wspólne podejście samorządów i podmiotów działających na obszarze metropolii do rozwiązywania problemów transportowych i przewodnikiem służącym do osiągnięcia wyznaczonych celów. W niniejszym referacie przedstawiono podstawowe cele i założenia oraz metodykę analiz zastosowaną na potrzeby opracowania Strategii Transportu i Mobilności Obszaru Metropolitalnego...
-
Studying the Behaviour of Pedestrians and Drivers Within Pedestrian Crossings
PublicationEvery third road accident in Poland involves a pedestrian as a participant or, most of the time, a casualty. Pedestrian accidents are usually the result of complex situations and the outcome of a number of factors related to driver and pedestrian behaviour and road infrastructure. Safety depends largely on how well the traffic condition is perceived and on visibility in traffic. The re-lations between pedestrians and motorists...
-
Pedestrian safety management using the risk-based approach
PublicationThe paper presents a concept of a multi-level pedestrian safety management system. Three management levels are distinguished: strategic, tactical and operational. The basis for the proposed approach to pedestrian safety management is a risk-based method. In the approach the elements of behavioural and systemic theories were used, allowing for the development of a formalised and repeatable procedure integrating the phases of risk...
-
Opinia techniczna nt. zgodności z obowiązującymi przepisami projektu drogowego zadania „Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa na S-6 wraz z odcinkiem S-11 od węzła „Bielice” do węzła „Koszalin”.
PublicationCelem opracowania jest wykonanie opinii dotyczącej zgodności z obowiązującymi przepisami projektu drogowego zadania „Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa na S6 wraz z odcinkami S11 od Węzła „Koszalin” do Węzła „Bielice”. Uwagi i rekomendacje zawarte w opinii do projektu, które powinny przyczynić się do podniesienia jakości i zoptymalizowania przyjętych rozwiązań. Ocena projektu dzieli się na ocenę ogólną odnoszącą się do podstawowych...
-
Studying road restraint systems to develop new guidelines
PublicationThe paper will present a proposed approach to such work along with preliminary results of numerical studies for selected problems using road safety devices such as safety barriers on horizontal curves, the effect of kerbs on bridges or the location of obstacles within the barrier’s working width. The paper will discuss assumptions to a methodology of numerical models, calculations and automated processing of data to help with assessing...
-
Metodyka oceny bezpieczeństwa transportu tramwajowego w Gdańsku
PublicationZarówno w Polsce, jak i w większości krajów Unii Europejskiej infrastruktura tramwajowa intensywnie się rozwija. Współczesne tramwaje niskopodłogowe zbudowane są według różnych rozwiązań technicznych niż typowe pojazdy szynowe lub tramwaje wysokopodłogowe. W Polsce takie pojazdy jeżdżą często na liniach zaprojektowanych zgodnie ze standardami opracowanymi dla klasycznych pojazdów. Jednocześnie zwiększa się natężenie ruchu drogowego...
-
BADANIA NUMERYCZNE ZDERZENIA AUTOBUSU W UKŁADZIE BARIERA I KRATOWNICOWA KONSTRUKCJA WSPORCZA
PublicationZdarzenia spowodowane wypadnięciem pojazdu z trasy stanowią 20 – 30 % ogółu zdarzeń niebezpiecznych na drogach. Najczęściej występującymi przeszkodami i niebezpiecznymi obiektami przy drodze, w które uderza wypadający z niej pojazd są: bariery na autostradach i drogach ekspresowych oraz drzewa, słupy i znaki drogowe na innych szlakach. Do opracowania metody projektowania, tj. doboru lokalizacji i rodzaju urządzeń bezpieczeństwa...
-
Infrastruktura elektroenergetyczna dla transportu elektromobilnego
PublicationW pracy przedstawiono rozwiązania Smart Grid w miejskiej trakcji elektrycznej. W szczególności zwrócono uwagę na infrastrukturę tramwajową i trolejbusową do ładowania autobusów elektrycznych.
-
PUBLICZNE ŚRODKI TRANSPORTOWE A SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY W OBSŁUDZE PODRÓŻY MIEJSKICH W METROPOLII TRÓJMIEJSKIEJ
PublicationMetropolia trójmiejska ma wyjątkowo negatywne uwarunkowania terenowe dla funkcjonowania i rozwoju sieci komunikacji publicWyznej. Dzielnice położone w tzw. dolnym tarasie są dobrze skomunikowane za pomocą linii SKM i tramwajowych. Jedynie te środki komunikacji szynowej, przy częstotliwości połączeń nie większej niż co 10 minut, są konkurencyjne dla indywidualnych dojazdów samochodami osobowymi. Natomiast autobusy i trolejbusy utykające...
-
Narzędzia zarządzania bezpieczeństwem infrastruktury drogowej w Polsce
PublicationZarządzanie bezpieczeństwem infrastruktury drogowej jest to stosowanie w planowaniu, projektowaniu, budowie i użytkowaniu dróg procedur polegają-cych na systematycznej identyfikacji zagrożeń na drodze, szacowaniu ich ewentualnych skutków dla uczestników ruchu drogowego oraz stosowaniu działań eliminujących zidentyfikowane zagrożenia lub zmniejszających skutki ich występowania mierzone liczbą wypadków, liczbą ofiar rannych i śmiertel-nych...
-
Szacowanie miar bezpieczeństwa ruchu drogowego dla potrzeb oceny efektywności inwestycji drogowych
PublicationKoszty wypadków drogowych to jeden z elementów składowych kosztów, które stanowią podstawę do analiz efektywności ekonomicznej inwestycji drogowych. Obok kosztów eksploatacji pojazdów, czasu podróży i czasu pracy oraz kosztów emisji spalin i hałasu, koszty wypadków drogowych decydują o tym czy dana inwestycja będzie opłacalna z punktu widzenia efektywności ekonomicznej. Prawidłowe wyliczenie kosztów wypadków dla planowanych inwestycji...
-
System Informacji dla Kierowców w zarządzaniu ruchem w Trójmieście
PublicationDynamiczna informacja dla kierowców stanowi jeden z kluczowych elementów współczesnych systemów zarządzania ruchem. Systemy zapewniające przekazywanie kierowcom aktualnych danych o ruchu od dłuższego czasu są stosowane w krajach europejskich, zarówno na drogach szybkiego ruchu, jak i w miastach. W Polsce rozwijane są systemy, które za pośrednictwem znaków i tablic elektronicznych prezentują dane m. in. o utrudnieniach w ruchu,...
-
Problematyka modelowania zależności prędkość – gęstość – natężenie w warunkach ruchu miejskiego
PublicationPierwszy model charakteryzujący zależność prędkość – gęstość – natężenie powstał ponad 80 lat temu. Od tego czasu naukowcy z całego świata pracowali nad opracowaniem własnych modeli ruchu drogowego, które kompleksowo opisywać będą fundamentalny wykres. Prace nad doborem odpowiednich parametrów, niezbędnych do stworzenia modelu, dokonywano głównie na drogach szybkiego ruchu. Problem poruszony w niniejszym referacie odnosi się do...
-
Metody oceny efektywności miejskich systemów sterowania ruchem
PublicationRozwijające się duże miasta borykają się ze wzrostem zatłoczenia motoryzacyjnego. Celem usprawnienia sieci transportowej duże miasta, w tym również kilka miast polskich decyduje się na wdrożenie narzędzia, które umożliwi im efektywne zarządzanie i sterowanie ruchem. Jeden z takich systemów został wdrożony w Trójmieście w grudniu 2015 roku. W niniejszym referacie przedstawiono metody oceny efektywności miejskich systemów sterowania,...
-
Badania numeryczne zderzenia autobusu w układzie bariera i kratownicowa konstrukcja wsporcza
PublicationZdarzenia spowodowane wypadnięciem pojazdu z trasy stanowią 20 – 30 % ogółu zdarzeń niebezpiecznych na drogach. Najczęściej występującymi przeszkodami i niebezpiecznymi obiektami przy drodze, w które uderza wypadający z niej pojazd są: bariery na autostradach i drogach ekspresowych oraz drzewa, słupy i znaki drogowe na innych szlakach. Do opracowania metody projektowania, tj. doboru lokalizacji i rodzaju urządzeń bezpieczeństwa...
-
Analiza miar narażenia na ryzyko w ruchu drogowym
PublicationNarażenie na ryzyko jest elementem składowym ryzyka społecznego. W artykule przedstawiono analizę miar narażenia na ryzyko w ruchu drogowym. Przedstawiono ewolucję definicji narażenia na ryzyko w ruchu drogowym, a następnie scharakteryzowano najczęściej stosowane i proponowane do analizy miary narażenia na ryzyko. Wykorzystując analizę regresji korelacji określono siłę współzależności pomiędzy piętnastoma miarami narażenia na ryzyko,...
-
Inteligentny system transportu dla Aglomeracji trójmiejskiej
PublicationWskazano przesłanki do zastosowania Inteligentnych Systemów Transportu. Opisano założenia, koncepcję architektury i funkcjonowania trójmiejskiego inteligentnego systemu transportu aglomeracyjnego TRISTAR oraz poszczególnych jego podsystemów.
-
Integracja metod zarządzania ryzykiem w transporcie
PublicationZarządzanie ryzykiem. Transport drogowy. Założenia do integracji. integracja metod oceny ryzyka. Integracja metod reagowania na ryzyko. Integracja metod monitorowania ryzyka. Integracja metod komunikowania o ryzyku.
-
Zarządzanie bezpieczeństwem
PublicationZarzadzanie bezpieczeństwem. System bezpieczeństwa transportu drogowego. System zarządzania bezpieczeństwem transportu drogowego. Zarządzanie ryzykiem. Działania profilaktyczne.
-
Zarządzanie ryzykiem w ruchu drogowym
PublicationRyzyko w ruchu drogowym. Ocena ryzyka w tunelach. Ocena ryzyka na sieci dróg
-
Road safety strategy on national roads
PublicationMimo podejmowanych wielu działań w zakresie brd na sieci dróg krajowych w Polsce, rezultaty są dalekie od oczekiwań i zadań postawionych przez Krajowy Program BRD GAMBIT 2005. Można by to tłumaczyć dużym przyrostem liczby pojazdów i wzrostem pracy przewozowej szczególnie na drogach krajowych. Ale porównanie ryzyka występującego na sieci dróg krajowych w Polsce do ryzyka występującego na drogach krajowych najbliższych krajów europejskich...
-
Strategia bezpieczeństwa ruchu drogowego
PublicationSkuteczność działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (brd)w Polsce uwarunkowane jest podejmowaniem wszelkich środków zaradczych w sposób uporządkowany i powszechny, dostosowany do założonych celów i dostępczych środków finansowych. Takie podejście do problemu zakłada Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2005, którego strategicznym celem jest zmniejszenie o 50% liczby ofiar śmertelnych wypadków drogowych...
-
Highway engineering risk assessment
PublicationNa drogach krajowych w Polsce rocznie ginie ponad 2000 osób w wypadkach drogowych, co stanowi ponad 37% ogółu ofiar śmiertelnych w wypadkach. Do poprawy stanu bezpieczeństwa na tych drogach muszą byc podjęte działania zmierzające do systematycznego dostosowania poszcz. odcinków dróg do standardów bezpieczeństwa. Jednym z narzędzi pomocnych do wyboru odcinków dróg o największym potencjale mozliwych do uratowania od śmierci uczestników...
-
Zarządzanie bezpieczeństwem ruchu drogowego w systemie TRISTAR
PublicationW niniejszym referacie przedstawiono przesłanki do zastosowania Inteligentnych Systemów Transportu w Trójmieście, założenia, cele stosowania systemu, koncepcję jego architektury oraz koncepcję funkcjonowania poszczególnych podsystemów, które zostaną zintegrowane w ramach planowanego systemu TRISTAR, ze szczegolnym uwzględnieniem systemów zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego.
-
Podejście systemowe do realizacji działań na rzecz BRD
PublicationW artykule przedstawiono koncepcje rozwoju systemu bezpieczeństwa ruchu drogowego na poziomie krajowym oraz na poziomie regionalnym i lokalnym.
-
Przygotowanie i wdrażanie Krajowego Programu BRD GAMBIT 2005
PublicationKrajowy Program BRD GAMBIT 2005 jest spójny z najwazniejszymi dokumentami dotyczącymi rozwoju systemu transportu w Polsce (Polityka Transportowa, Strategia Rozwoju Transportu). Jest też spójny z III Planem BRD Unii Europejskiej. Program ten daje możliwość zintensyfikowania działań prewencyjnych, prowadzonych w celu ochrony zycia i zdrowia uczestników ruchu drogowego. Efektem tego programu będzie uratowanie życia kilkunastu tysiącom...
-
Pasy bezpieczeństwa skutecznym narzędziem ochrony kierowców i pasażerów w pojeździe
PublicationW referacie przedstawiono charakterystyke i porównanie różnych metod badań stosowania pasów bezpieczeństwa w Polsce. Przedstawiono także wyniki prowadzonych systematycznych badań krajowych stosowania pasów bezpieczeństwa przez kierowców i pasażerów w pojazdach z podziałem na różne grupy. W końcowej części opisano model zależności konsekwencji wypadków drogowych w zależności od stopnia stosowania pasów bezpieczeństwa przez uczestników...
-
Efekty zmiany limitu prędkości na obszarach miejskich - ocena wstępna
PublicationW referacie przedstawiono główne zadania Krajowego Programu BRD GAMBIT 2005, związane z zarządzaniem prędkością. Nastepnie zaprezentowano wybrane wy6niki badań prędkości na polskich drogach i ulicach dla okresu przed zmianą limitu prędkości na terenach zabudowy. Przedstawiono także metodykę i wyniki badań skuteczności obniżenia limitu prędkości z 60 do 50 km/h na terenach zabudowy. Badania te odnoszą się do dwujezdniowych ulic...
-
Ochrona pieszych priorytetowym działaniem prewencyjnym na rzecz brd w Polsce
PublicationPoziom ryzyka bycia ofiara wypadku drogowego wśród pieszych w Polsce jest bardzo wysoki i należy do najwyższych w krajach UE. W pracy przedstawiono czynniki wpływajace na bezpieczeństwo pieszych na podstawie wstepnych badań prowadzonych na skrzyzowaniach i odcinkach ulic w Gdańsku. Wskazano sposoby poprawy warunków bezpieczeństwa pieszych oraz zawarte w programie GAMBIT 2005 metody zmniejszenia ryzyka pieszego bycia ofiarą śmiertelną...
-
Systemic approach to Road Safety Schemes
PublicationW artykule przedstawiono koncepcje rozwoju systemu bezpieczeństwa ruchu drogowego na poziomie krajowym oraz na poziomie regionalnym i lokalnym.
-
Preparation and implementation of the National Road Safety Programme GAMBIT 2005
PublicationKrajowy Program BRD GAMBIT 2005 jest spójny z najwazniejszymi dokumentami dotyczącymi rozwoju systemu transportu w Polsce (Polityka Transportowa, Strategia Rozwoju Transportu). Jest też spójny z III Planem BRD Unii Europejskiej. Program ten daje możliwość zintensyfikowania działań prewencyjnych, prowadzonych w celu ochrony zycia i zdrowia uczestników ruchu drogowego. Efektem tego programu będzie uratowanie życia kilkunastu tysiącom...
-
Seatbelts as the Effective Tool for protecting Drivers and Car Occupants
PublicationW referacie przedstawiono charakterystykę i porównanie różnych metod badań stosowania pasów bezpieczeństwa w Polsce. Przedstawiono także wyniki prowadzonych systematycznych badań krajowych stosowania pasów bezpieczeństwa przez kierowców i pasażerów w pojazdach z podziałem na różne grupy. W końcowej części opisano model zależności konsekwencji wypadków drogowych w zależności od stopnia stosowania pasów bezpieczeństwa przez uczestników...
-
Traffic safety management in TRISTAR system
PublicationW niniejszym referacie przedstawiono przesłanki do zastosowania Inteligentnych Systemów Transportu w Trójmieście, założenia, cele stosowania systemu, koncepcję jego architektury oraz koncepcję funkcjonowania poszczególnych podsystemów, które zostaną zintegrowane w ramach planowanego systemu TRISTAR, ze szczególnym uwzględnieniem systemów zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego.
-
Zastosowanie analizy ryzyka do oceny i zarządzania bezpieczeństwem ruchu w tunelach drogowych
PublicationTunele drogowe są najbardziej wrażliwymi za zakłócenia, spowodowane wypadkami drogowymi, elementami sieci drogowej. Najpoważniejszymi wypadkami w tych obiektach są zdarzenia z udziałem samochodów ciężarowych przewożących materiały niebezpieczne. Od kilku lat zatem rozwijane są w Europie metody analizy ryzyka i budowane narzedzia do zarządzania ryzykiem w tunelach drogowych. W Polsce zaczyna się budować tunele drogowe, a problem...
-
Przegląd teorii modeli bezpieczeństwa ruchu drogowego
PublicationW artykule przedstawiono rozwój teorii i modeli stosowanych w badaniach bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wykorzystywanych w zarzadzaniu bezpieczeństwem ruchu drogowego. Wyrózniono cztery grupy najbardziej rozwiniętych teorii: teorie statystyczne, teorie przyczynowe, teorie systemowe i teorie behawioralne. Według tak podzielonych teorii sklasyfikowano modele stosowane w badaniach i analizach bezpieczeństwa ruchu drogowego.
-
Zarządzanie ryzykiem w inżynierii drogowej
PublicationKażdego roku na polskich drogach ginie ponad 5000 osób. Jednym z narzędzi do wyboru odcinków najbardziej niebezpiecznych jest ocena potencjału redukcji ofiar śmiertelnych wypadków drogowych na tych odcinkach. W artykule przedstawiono przykłady zastosowania zarządzania ryzykiem w inżynierii drogowej. Przedstawiono także koncepcję ogólną metody zarządzania ryzykiem na drogach krajowych w Polsce.
-
Koncepcja zarządzania ruchem TRISTAR - Gdynia. I Konferencja Naukowo-Techniczna Systemy Transportowe. Teoria i Praktyka. Gliwice, 10 września 2003.
PublicationZastosowanie Inteligentnych Systemów Transportu jest jednym ze sposobów udoskonalenia układów transportowych. Systemy te dostarczają szeroki wachlarz narzędzi począwszy od zaawansowanych systemów sterowania ruchem za pomocą sygnalizacji świetlnej do systemów ostrzegania o możliwości wystąpienia wypadku. Zgodnie z ustaleniami podjętymi w Sopocie w 2002 roku, miasta Aglomeracji Trójmiejskiej przystąpiły do opracowania koncepcji...
-
Koncepcja trójmiejskiego inteligentnego systemu transportu TRISTAR.
PublicationZastosowanie Inteligentnych Systemów Transportu jest jednym ze sposobów udoskonalenia systemów transportowych. Zgodnie z ustaleniami podjętymi w Sopocie w 2002 roku, miasta Aglomeracji Trójmiejskiej przystąpiły do opracowania koncepcji systemów zarządzania ruchem na podległych sobie drogach. W niniejszym referacie przedstawiono pierwszy element prac koncepcyjnych, jakim jest system aglomeracyjny.
-
Koncepcja regionalnego systemu bezpieczeństwa ruchu drogowego
PublicationIstnienie systemu zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego stanowi warunek konieczny powodzenia każdego programu. System taki powinien precyzować formuły prawne, organizacyjne oraz finansowe, określające zasady współdziałania organizacji, instytucji i osób zaangażowanych w proces poprawy brd. System powinien także obligować do metodycznego i naukowego podejścia do rozwiązywania problemów brd. W artykule przedstawiono koncepcję...
-
Obiekty warunkujące rozwój podstawowego układu komunikacyjnego Gdańska
PublicationW pracy przedstawiono charakterystykę ramy ulicznej Gdańska oraz charaktery-stykę głównych obiektów inżynierskich warunkujących jej rozwój. Przedstawio-no także prognozę ruchu dla poszczególnych etapów rozwoju tego układu.
-
Badania systemów powstrzymujących pojazd przed wypadnięciem z drogi - cz. II
PublicationW artykule zaprezentowana została tematyka systemów powstrzymujących pojazd przed wypadnięciem z drogi. Podczas codziennego użytkowania dróg występuje szereg zagrożeń, które wpływają na bezpieczeństwo. Badanie, identyfikacja i klasyfikacja zagrożeń stanowią istotny element utrzymania dróg. Artykuł stanowi drugą część podjętej problematyki. Pierwsza została opublikowana w magazynie Mosty nr 3-4/19 str. 66-68.
-
Ratownictwo drogowe ważnym elementem systemu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
PublicationWypadki drogowe są jednym z największych problemów zdrowia publicznego. Wagę tego problemu podkreśla liczba ofiar ruchu drogowego oraz konsekwencje w postaci degradacji poziomu życia ofiar i ich rodzin. Ofiary wypadku drogowego doznają najczęściej mnogich obrażeń ciała, które bezpośrednio zagrażają życiu i są przyczyną trudności diagnostycznych oraz wymagają wielospecjalistycznego leczenia i rehabilitacji. W referacie przedstawiono...
-
Katedra Inżynierii Drogowej. Zakład Inżynierii Ruchu Drogowego.
PublicationHistoria Zakładu. Opis pracy naukowej i badawczej Zakładu. Wykaz ważniejszych prac projektowo-badawczych w latach 1996-2004
-
Doświadczenia z wdrażania automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym.
PublicationReferat dotyczy doświadczeń w wdrażaniu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym a w szczególności zastosowania automatycznych urządzeń (kamery) monitorujących prędkość oraz wjazd na skrzyzowanie na czerwonym świetle, wpływu zastosowania kamer na redukcję prędkości oraz wypadków. Omówiono zastosowanie podobnych rozwiązań na terenie województwa pomorskiego oraz ocenę efektywności podjętych działań.
-
Efekty wsparcia programu Gambit Pomorski przez bank światowy.
PublicationRuch drogowy i nieodpowiednio przystosowanie do niego ulice są realnym zagrożeniem dla najmłodszych. Problem bezpiecznej drogi dom-szkoła-dom najczęściej dotyczy dzieci w wieku od 5 do 15 lat. Miejsca wypadków z młodszymi dziećmi w wieku przedszkolnym najczęściej lokalizowane są w pobliżu miejsca zamieszkania. Analiza otoczenia szkół wybranych do eksperymentów w ramach programu GAMBIT wskazuje, że występują liczne mankamenty w...
-
System monitorowania zachowań kierujących pojazdami w Polsce.
PublicationW referacie opisano założenia budowy systemu monitoringu ruchu obejmującego głównie zachowania kierujących w zakresie wyboru prędkości jazdy oraz stosowania pasów bezpieczeństwa ruchu przez kierujących i pasażerów pojazdów. POza ogólnymi założeniami podano uwarunkowania wyboru sprzętu pomiarowego oraz organizacji przetwarzania danych. Opisany system został wdrożony i wykonywane są cykliczne badania ruchu. Wybrane wyniki tych badań...
-
Analiza warunków dla realizacji projektu ciągu ulicznego ''Trasa Sucharskiego-Droga Zielona-Nowa Spacerowa'' w Gdańsku.
PublicationW pracy dokonano analizy celowości budowy ciągu ulicznego Trasa Sucharskiego-Droga Zielona-Spacerowa w Gdańsku jako podstawowego elementu sieci ulicznej w Gdańsku i aglomeracji trójmiejskiej. Biorąc pod uwagę czynniki transportowe, ekonomiczne i środowiskowe wskazano na potrzebe kontynuacji procesu inwestycyjnego dla tego ciągu ulicznego.
seen 6046 times