mgr inż. Natalia Karkosińska-Brzozowska
Employment
- Assistant at Department of Transportation Engineering
Social media
Contact
- natalia.brzozowska@pg.edu.pl
Assistant
- Workplace
-
Gmach Główny
room 520 open in new tab - natalia.brzozowska@pg.edu.pl
Publication showcase
-
Storage electric multiple units on partially electrified suburban railway lines
The paper presents possible environmental, energy and economical gains implied by replacing conventional traction vehicles with independent powered electric multiple units (IPEMU) on partially electrified suburban railways. IPEMUs can operate in two modes of power supply – using overhead catenary or onboard battery storage. Appropriate computer simulations were carried out in the Matlab program, indicating the parameters of storage...
-
Hydrogen fuel cell power supply for hybrid elelectric multiple unit train
In European countries, electrified routes amount for 40% to 65% of the total railway networks length. Some of those routes are only partially electrified, and construction of a catenary network might not be viable on all routes. Consequently, operators run diesel trains under catenary or require both an electric and diesel vehicle, increasing costs of operation. Dual-mode vehicles exist, but they are mostly equipped with diesel...
-
Implementacja aktów prawa w metodyce badań emisyjności akustycznej w transporcie szynowym
Przedmiotem artykułu jest przedstawienie zakresu działań wraz ze wstępnymi wnioskami, które dotyczą realizowanego projektu Plutonium Supporting Student Research Teams pn. Badania emisyjności akustycznej w transporcie szynowym realizowanym przez Koło Naukowe Inżynierii Drogowej i Kolejowej Politechniki Gdańskiej. Celem projektu jest ocena emisyjności akustycznej typu nawierzchni z typem pojazdu szynowego oraz ocena komfortu podróżnych...
seen 1355 times