dr inż. Piotr Szulczewski
Employment
Social media
Contact
- piotr.szulczewski@pg.edu.pl
Publication showcase
-
Comparison of safety levels required by adequate regulations for cargo ships of different types
During the currently ongoing development of methods for assessing the safety of ships, it is imperative that a compromise between the accuracy of the results and the accessibility of obtaining results is reached. This paper shows the calculations of a theoretical hull against damage stability regulations as included in SOLAS 2020, ICLL 66/88 as amended in 2003 and MARPOL 78. The rules included in the currently valid regulations require...
-
Modelowanie ruchu obiektów poruszających się na granicy wody i powietrza. Modelowanie bezpieczeństwa tych obiektów
W artykule przedstawiono główne problemy związane z opracowaniem koncepcji nowej generacji szybkichbezzałogowych obiektów wodnych poruszających się na granicy wody i powietrza w różnych warunkachoperacyjnych, w tym stanów załadowania. Przedstawiono problemy związane z modelowaniem ruchu tychobiektów oraz oceną ich zachowania się w różnych fazach ruchu. W artykule opisano koncepcję wybranegoobiektu, w tym jego kształt i podział...
-
Zastosowanie ilościowej oceny ryzyka przy ocenie bezpieczeństwa statków w czasie zatapiania
Artykuł ten jest poświęcony w całości bezpieczeństwu statków w stanie awaryjnym lub uszkodzonym. Obecnie stosowane są różne metody oceny bezpieczeństwa statków. Metody o najbardziej szerokim zakresie zastosowania to metody o charakterze preskrypcyjnym i ograniczające pewne parametry fizyczne obiektu morskiego pod opisanymi kryteriami. Metodą o najbardziej rozbudowanym zakresie zastosowania jest metoda opisana w wymaganiach konwencji...
seen 685 times