Doświadczalne i numeryczne badania nośności granicznej zdegradowanych konstrukcji ze względu na wpływ korozji i zamkniętych pęknięć zmęczeniowych - Project - MOST Wiedzy

Search

Doświadczalne i numeryczne badania nośności granicznej zdegradowanych konstrukcji ze względu na wpływ korozji i zamkniętych pęknięć zmęczeniowych

Wszystkie konstrukcje stalowe, które w czasie eksploatacji narażone są na działanie wody morskiej podlegają korozji. Jeżeli chodzi o statki, w trakcie użytkowania wystąpić mogą również pęknięcia zmęczeniowe. Oba te efekty bardzo silnie wpływają na wytrzymałość kadłuba statku, który jest złożony ze wzdłużnie usztywnionych stalowych płyt. Wpływ tych efektów na wytrzymałość na ściskanie usztywnionych płyt był wcześniej już analizowany doświadczalnie oraz przy użyciu symulacji komputerowych. Z reguły jednak dotyczyły one tylko każdego efektu z osobna i ograniczały się do określonej liczby próbek. Celem tego projektu jest systematyczna analiza wpływu zarówno korozji oraz tzw. „zamkniętych pęknięć zmęczeniowych” na nośność graniczną usztywnionych płyt. Przeprowadzone zostaną analizy doświadczalne i numeryczne. Wyniki wzbogacą wiedzę dotyczącą zdegradowanych konstrukcji oraz przyczynią się do wypromowania Politechniki na arenie międzynarodowej dzięki publikacjom, które powstaną dzięki temu projektowi.

Details

Project's funding:
PRELUDIUM
Agreement:
UMO-2018/31/N/ST8/02380 z dnia 2019-06-13
Realisation period:
2019-06-13 - 2022-06-12
Project manager:
mgr inż. Krzysztof Wołoszyk
Realised in:
Katedra Mechaniki Konstrukcji
Request type:
National Research Programmes
Domestic:
Domestic project
Verified by:
Gdańsk University of Technology

Filters

total: 5

  • Category

  • Year

  • Options

Catalog Projects

2020

2019

  • FE analysis of support-specimen interaction of compressive experimental test
    Publication

    - 2019

    The objective of this work is to investigate the support-specimen interaction during the compressive experimental testing of stiffened plates. The interaction is analyzed employing the nonlinear Finite Element Method using the commercial software ANSYS. The connection between the stiffened plate and testing supports is modelled with the use of contact elements, where several possible interaction scenarios are investigated, and...

    Full text in external service

  • Uncertainty assessment of ultimate strength of corroded stiffened plates subjected to different maintenance actions
    Publication

    - 2019

    The study deals with the uncertainty assessment of different governing factors related to the ultimate strength of the corroded stiffened plates. The load-carrying capacity is predicted with the use of the nonlinear Finite Element Method. The most influencing governing factors in the non-linear FE analysis, such as material properties and initial imperfections are modeled and analysed as stochastic variables. The ultimate strength...

    Full text in external service

seen 4140 times