Wskazanie optymalnych rozwiązań na drogach o przekroju 2+1 pasowym z uwagi na poziom bezpieczeństwa i sprawności ruchu, a także ocena ich pod kątem zapewnienia właściwej obsługi zdarzeń drogowych, możliwości prowadzenia akcji ratunkowych i działań utrzymaniowych na tych odcinkach dróg.Efektem projektu jest opracowanie wytycznych doboru metod separacji kierunków ruchu na odcinkach dróg w przekroju 2+1 pasowym z uwzględnieniem wpływu tych metod na bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Udział Politechniki Gdańskiej dotyczyć będzie badań terenowych na odcinkach o przekroju "2+1" i budowy modeli symulacyjnych do oceny warunków ruchu i przepustowości.
Details
- Project's acronym:
- RID 3C
- Financial Program Name:
- Development of Road Innovations
- Organization:
- Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
- Agreement:
- DZP/RID-I-55/10/NCBR/2016 z dnia 2016-02-26
- Realisation period:
- 2016-02-01 - 2018-01-31
- Research team leader:
- dr inż. Lech Michalski
- Realised in:
- Department of Transportation Engineering
- External institutions
participating in project: -
- Politechnika Warszawska (Poland)
- Politechnika Krakowska (Poland)
- Request type:
- National Research Programmes
- Domestic:
- Domestic project
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 194 times