A method for selection of parameters of ship propulsion system fitted with compromise screw propeller
Abstract
Artykuł dotyczy algorytmicznej metody wstępnego doboru parametrów układu napędowego okrętu wyposażonego w śrubę o skoku stałym, gdy eksploatacja okrętu związana jest z istotnymi zmianami: głębokości i szerokości drogi wodnej, oporu kadłuba i prędkości marszowej. Argumentami modelu matematycznego rozważanego zagadnienia projektowego są identyfikowane na etapie projektowania wstępnego główne parametry projektowe okrętu. Struktura sformułowanego modelu spełnia formalizm ciągło-dyskretnych zagadnień optymalizacji matematycznej. Przedstawione przykłady zastosowania metody dotyczą statku śródlądowego ze śrubą kompromisową - optymalizowaną w sensie minimalizacji zużycia paliwa, niezbędnego na przebycie rozważanej trasy rejsu, w ustalonym czasie. Opracowana metoda może być szczególnie przydatna do projektowania takich okrętów, jak: kabotażowce, statki śródlądowe, holowniki, pchacze, trawlery, trałowce, lodołamacze, itp.
Citations
-
9
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1 1
Scopus
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.2478/v10012-007-0032-y
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Polish Maritime Research
no. 14,
pages 3 - 9,
ISSN: 1233-2585 - Language:
- English
- Publication year:
- 2007
- Bibliographic description:
- Michalski J.: A method for selection of parameters of ship propulsion system fitted with compromise screw propeller// Polish Maritime Research. -Vol. 14., iss. nr 4(54) (2007), s.3-9
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.2478/v10012-007-0032-y
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 107 times