Analiza kreatywności oraz wpływu elementów typowo marketingowych wykorzystywanych na internetowych portalach branży turystycznej
Abstract
W obecnej chwili konkurencja pomiędzy agencjami turystycznymi operującymi na globalnym rynku w Internecie, w powiązaniu ze stale rosnącą biznesową dojrzałością całego sektora, wymusiła wprowadzanie kreatywnych oraz celowo zorientowanych elementów o naturze typowo marketingowej w celu wywołania wrażenia unikalności w sposobie traktowania klienta. Marketingowe elementy o charakterze klasycznym, np. zniżki typu „first minute”, „last minute”, programy lojalnościowe dla stałych klientów, czy zniżki powyżej określonej kwoty zamówienia stały się pewnego rodzaju standardem i nie wywołują specjalnego wrażenia na kliencie, a ponadto zwykle wiążą się z bezpośrednią koniecznością obniżenia opłat za usługi. Marketingowe elementy kreatywne, np. częściowy zwrot opłaty za przejazdy autostradami, ubezpieczenie od deszczowych dni, częściowy zwrot za paliwo lub refundacja kosztów postępowania wizowego, itp. zwykle wywołują ciekawość oraz zainteresowanie u klienta swoją nietypowością, a z drugiej strony możliwości skorzystania z nich obwarowane są szerokim wachlarzem warunków i zwykle wszelkiego rodzaju „zwroty” mogą być realizowane w formie upustów na usługi dopiero w kolejnym sezonie. Artykuł koncentruje się na prezentacji oraz analizie marketingowych elementów kreatywnych stosowanych na swojej witrynie internetowej przez internetową agencję turystyczną Adriatic.hr, która w ramach swojej działalności komercyjnej oferuje wynajem kwater, hoteli i apartamentów oraz kompleksowo organizuje szeroko pojęty wypoczynek wakacyjny na terenie Republiki Chorwacji.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- W : Wyzwania społeczeństwa informacyjnego strony 33 - 42
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Brudło P.: Analiza kreatywności oraz wpływu elementów typowo marketingowych wykorzystywanych na internetowych portalach branży turystycznej // W : Wyzwania społeczeństwa informacyjnego/ ed. Karol Kreft Gdańsk : Uniwersytet Gdański, Instytut Transportu i Handlu Morskiego, 2015, s.33-42
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 120 times