Analiza układów geometrycznych torów tramwajowych w oparciu o metodę bazy sztywnej wagonu - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Analiza układów geometrycznych torów tramwajowych w oparciu o metodę bazy sztywnej wagonu

Abstract

W pracy opisano problemy występujące podczas pokonywania łuków tramwajowych, charakteryzujące się występowaniem nieprzyjemnych szarpnięć. Określono, że szarpnięcia powstają w wyniku braku analiz parametrów kinematycznych na łukach oraz zmiany schematu konstrukcyjnego tramwajów. Podano propozycję metodyki obliczeniowej, umożliwiającej ocenę najważniejszych parametrów kinematycznych, wykorzystującą stosowaną na kolei metodę bazy sztywnej wagonu. Określono parametry bazy sztywnej, związane z konstrukcją konkretnego wieloczłonowego tramwaju. Wykonano obliczenia parametrów kinematycznych dla typowych układów geometrycznych, zgodnych z Wytycznymi.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 455 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-SA open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach
Published in:
Przegląd Komunikacyjny pages 2 - 8,
ISSN: 0033-2232
Language:
Polish
Publication year:
2019
Bibliographic description:
Szmagliński J.: Analiza układów geometrycznych torów tramwajowych w oparciu o metodę bazy sztywnej wagonu// Przegląd Komunikacyjny -,iss. 10 (2019), s.2-8
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 129 times

Recommended for you

Meta Tags